De winnaars en winnaressen van het Molenhoeks Makkie - Twan Lensen, Daphne Lensen, Mohammed Ali en Monique Derks
Hardloopwedstrijd Molenhoeks Makkie beleefde op zondag 16 oktober haar 2e editie. Onder de bezielende leiding van een fanatiek en sportief vijftal uit Molenhoek en met hulp van een kleine 100, veelal Molenhoekse, vrijwilligers is dit initiatief voor het 2e jaar op rij grandioos verlopen. Met een fris herfsttemperatuurtje maar onder een heerlijke oktoberzon stonden ruim 1200 lopers aan de start van dit sfeervolle evenement.
Vanuit het centrum van Molenhoek werden de deelnemers vanaf 10.16 uur ‘het bos in gestuurd’ om vanaf daar de 5 of 10 kilometer en ruim 80 hoogtemeters te gaan overwinnen over steile heuvels, bospaadjes en zanderige hellingen. Op weg naar de top bij Jachtslot de Mookerheide werden de lopers aangemoedigd door muzikanten en de man met de hamer. Twan Lensen uit Groesbeek kwam als eerste loper over de finish voor de 5 kilometer gevolgd door Niels Aarns en Jorim Scheele. Bij de dames won de Nijmeegse Monique Derks, voor Hilde Pape en Murielle Ferraye.
Op de 10 km kende het ‘Makkie’ een bijzonder sterke bezetting. Van bescheiden afstand zag ambassadeur Marko Koers (9e) de Somalische Nederlander Mohamed Ali Mohamed in 32.59 zegevieren, voor Jeroen van Erp en Guus Janssen. Bij de dames was het Daphne Lensen-Panhuysen die de eerste prijs wegkaapte voor Judy van den Berg.
En daarna was het voor iedereen gezellig in het zonnetje wachten tot alle lopers stuk voor stuk binnengehaald werden door de geweldige speaker Henk Borgmeijer en minstens duizend toeschouwers.
Na de finish werd het sportieve feestje voortgezet op Makkie Plaza waar iedereen kon nagenieten met een speciaal ‘Molenhoeks Gebakkie’. Met een prachtig aangekleed centrum, een hapje en een drankje, stands, springkussen voor de kids en een dj die zorgde voor een heerlijk sportief en muzikaal sfeertje bleef iedereen lang nagenieten van dit sportieve event.
Molenhoeks Makkie heeft in 2 jaar een compleet nieuw dorpsevenement gecreëerd waar het dorp en de lopers niet meer omheen kunnen. Bovendien is er 2.500,- opgehaald voor het goede doel –Habitat for Humanity-, dat gekoppeld was aan de wedstrijd. Hoofdsponsor BUUV vormgeving & communicatie heeft zich hiervoor extra ingezet.
Klik op de foto's van Eric Beatse, de Kiekjedief
|
Chris Henet |
|
Geen opmerkingen:
Een reactie posten