Tijdens een jeugdtraining overhandigde OVM-directeur Noud
Smit (rechts) het eerste trainingsjack aan Archeus-voorzitter Harry Grevers (foto Jan Ruesink)
|
‘Zichtbaarder worden in samenleving’
OVM Onderlinge Verzekeringen gaat
zich vaker laten zien in de Achterhoekse samenleving. Door meer activiteiten,
adviezen, voorlichting en sponsoring wil ‘de onderlinge’ haar bijzondere
karakter te midden van de grootschalige, commerciële verzekeraars beter
belichten. OVM is nu met atletiekvereniging
Archeus uit Winterswijk een vijfjarig topsponsorcontract aangegaan, waarmee het
meer bekendheid wil creëren bij sporters en jeugd.
“OVM is niet zo heel erg bekend bij het grote publiek in
het Winterswijkse, maar andersom kennen wij onze ruim 7000 klanten juist
allemaal wel persoonlijk”, zegt Noud Smit, die samen met Ine van Ruth de
directie vormt van de Achterhoekse verzekeringsorganisatie. “OVM verenigt de
kracht van het kleinschalige met het feit dat we zonder winstoogmerk
werken. De klanten zijn via de ledenraad
de baas en een zeer groot deel van onze winst die wij als OVM maken ,
vloeit terug naar onze
leden-verzekerden”.
OVM heeft haar hoofdkantoor in Borculo en is in 2014
gefuseerd met de Onderlinge Winterswijk. Van oudsher is zij brandverzekeraar en
doet als tussenpersoon zaken met de
meeste grote verzekeraars . De klantenkring bestaat uit particulieren,
agrariërs en midden- en kleinbedrijf. Voor die klanten regelt de tussenpersoon
alle soorten verzekeringen, van opstal
tot inboedel en van auto tot reizen. OVM is ook erkend hypotheekadviseur.
Bij OVM zijn 25 mensen in dienst, in het hoofdkantoor
Borculo en de vestiging Winterswijk. Dat filiaal is nu nog gevestigd op het
Beatrixpark, maar Smit geeft aan de vestiging op termijn te gaan verhuizen naar
een zichtlocatie nabij het centrum van Winterswijk. “Zichtbaarder worden, daar
gaat het om. We willen niet per se groot
worden, want dan verlies je het persoonlijke contact met de klant. Maar we
willen wel meer naamsbekendheid bij de jeugd opbouwen en actiever worden in de
samenleving.”
OVM is met Archeus een vijfjarige verbintenis aangegaan,
waarbij het bedrijf de jeugdtrainingsjacks met het OVM-logo levert en in ruil daarvoor reclame-uitingen
mag doen op borden en hoogspring-omkastingen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten