zaterdag 16 december 2006

Borculo 26e DEO loop 5 km - 18,50 min - 5e plaats

Veel modderige paden in Borculo
Na een periode van 25 jaar zijn enkele mensen gestopt met de organisatie van de jaarlijkse DEO loop. Hiermee leek een einde te zijn gekomen aan deze gezellige prestatieloop. Maar een nieuwe enthousiaste groep lopers, die verbonden is aan voetbalvereniging DEO, heeft de organisatie op zich genomen. Ook is er gelijk maar een nieuw parcours uitgezet en worden er geen dubbele ronden meer gelopen. De afstanden variëren van 2,5 tot 14,5 km. De wedstrijd loopt door het prachtige natuurgebied het Galgenveld, dat zijn naam heeft gekregen omdat de beul er vroeger zijn lugubere beroep uitoefende. Hier hielp men ter dood veroordeelde misdadigers naar de andere wereld. En hier moesten wij door heen lopen!

Ik had  me vandaag ingeschreven voor de 5 km. We starten gelijk met de 10,5 en 14,5 km. Direct na het startschot kwamen we met zijn zessen op kop te lopen. Na de afscheiding van de langere afstanden bleek de gehele kopgroep zich ingeschreven te hebben voor de 5 km. Op ongeveer een kilometer voor de finish misten we een zijpaadje, waardoor er enige verwarring ontstond. In deze laatste km. had ik net niet meer genoeg over en eindigde als vijfde. Mijn clubgenoot Dennis Woeltjes werd eerste en Gerrit Ormel zat net achter me op een zesde plaats.



Geen opmerkingen: