zaterdag 13 januari 2007

3e wedstrijd Gelders/Overijsselse Crosscompetitie Stokkum 4730 meter – 20,09 min. 15e plaats

Gelders/Overijsselse cross in Stokkum
Omdat het vandaag mijn beurt was om te rijden met de jeugd van AVA’70 heb ik meegedaan aan de derde wedstrijd van de Gelderse/Overijsselse Crosscompetitie. Deze werd georganiseerd door de atletiekvereniging Atletico’73 uit Gendringen. Het parcours gelegen in de bossen van Stokkum loopt over de Hulzenberg. Dit is een van de hoogste heuvels (ruim 82 meter) in de Montferlandse bossen.

Het te lopen gedeelte kende alleen maar vals plat, venijnige beklimmingen en mooie afdalingen. Een pittig en zwaar parcours waar je geen moment tot rust kwam. De wedstrijd bestond uit twee blauwe ronden van 2365 meter. Gelijk na de start had ik nog twee personen achter mij lopen en dit is ook de gehele wedstrijd zo gebleven. De eerste ronde kwam ik door in 9,50 min. en na wat opbeurende woorden van speaker Henk Borgmeijer finishte ik uiteindelijk in 20,09 min.

Tom moest een afstand van 6200 meter lopen (1 groene en 2 blauwe ronden) en liep een tijd van 30,53 min. Thomas Luttikhold (27,39 min) en Erwin Wamelink (uitgestapt na twee ronden) waren zelf niet tevreden over hun prestaties.

Tot zijn eigen grote verrassing werd clubgenoot Gerrit Heersink Gelders/Overijssels kampioen bij de recreanten. Hij liep de 4730 meter in 22,20 min. en stond trots op het hoogste podium. Gerrit Ormel werd zesde bij de M50. Hij liep de 7095 meter in een tijd van 31,20 min.


Geen opmerkingen: