zaterdag 10 februari 2007

Oldenzaal Hulsbeekcross – 6 km – 24,25 min – 3e Plaats

Links staan Gerrit en ik aan de start van de 6 kilometer
Rond de middag ben ik samen met clubgenoot Gerrit Heersink richting Twente vertrokken om deel te nemen aan de cross bij het recreatiepark Het Hulsbeek. Beide hadden we hier nog nooit eerder gelopen en deze cross was de vierde en laatste wedstrijd van de Twentse Cross Competitie. Bij aankomst hebben we ons in het clubgebouw van de Oldenzaalse Wieler Club ingeschreven voor de 6 kilometer. De Hulsbeekcross heeft een zeer afwisselend parcours. Er zitten, naast het beruchte strand, ook een paar leuke klimmetjes in. De ondergrond is steeds anders en bestaat uit gras, bosgrond en strand.

De Lange Afstand Atletiek Club (LAAC) Twente had een mooie ronde van 3 kilometer uitgezet en gelijk na de start waren het de veelal jeugdige lopers die de kopgroep vormden. Na ongeveer 1 kilometer liep ik op een achtste plaats en kon me langzaam aan steeds verder naar voren werken. Bij de doorkomst na de eerste ronde in 11.51 min. liep ik al op een derde plaats. In de tweede ronde kon ik deze plaats gemakkelijk behouden en uitzicht op een hogere klassering zat er niet meer in. Ik finishte in een tijd van 24.25 min.

Gerrit Heersink krijgt, na de marathon van Dublin, langzamerhand zijn basissnelheid weer terug en liep een knappe tijd van 25.55 min.



Geen opmerkingen: