maandag 24 maart 2008

Kilder 25e Paasloop 5 km – 19,26 min – 4e Plaats 40+

Op sportpark de Tol in Kilder
De jubileumeditie van de Paasloop in Kilder viel samen met de koudste Paasdagen van de afgelopen veertig jaar. Er stond dan ook een gure wind en zelfs de sneeuwvlokken vielen uit de lucht. De start van de 5 kilometer vond dan ook plaats met temperaturen van net boven het vriespunt.

Het was op de dag af precies een maand geleden dat ik in Gendringen tijdens de Engbergenloop mijn laatste wedstrijd had gelopen. Door mijn ziekenhuisopname en wat minder trainingsarbeid was ik benieuwd hoe ik ervoor stond. Na een snelle start liepen we na ongeveer 1250 meter het Bergherbos in. Hier moest ik toch wat terrein prijsgeven en liep Stefan Scanu langzaam bij me weg. Ik kon niet met hem meegaan. In het bos was het, op enkele kleine stukjes na, goed te lopen.

Op de weg terug naar de finish zag ik dat ik nog aardig in de buurt kon komen van mijn tijd van vorig jaar. Toch lukte dit niet helemaal en moest ik hier 11 seconden op prijsgeven maar over het wedstrijdverloop was ik erg tevreden.



Geen opmerkingen: