vrijdag 1 januari 2010

Terugblik op het jaar 2009

11e Foulees Bressaudes in La Bresse in Frankrijk
Het jaar 2009 gaat de boeken in als het jaar dat het allemaal net ietsje minder was dan dat ik de afgelopen jaren gewend was. Net voor de zomer begonnen de tijden op de wedstrijden wat tegen te vallen en daarna heb ik niet meer terug kunnen keren naar mijn oude niveau. Drie Duitse wedstrijden(Vreden, Hamminkeln en Bocholt) weet ik nog wel te winnen in mijn klasse en bij de Hamelandcompetitie word ik zelfs overall winnaar maar van een aantal andere wedstrijden vielen de tijden wat tegen. Er waren dit jaar ook weer een aantal wedstrijden bij waar ik nog nooit gelopen heb. Dat zijn de Snertloop van voetbalvereniging DZSV, de Volkslauf in Vreden, het Rondje Nederland in het Openluchtmuseum in Arnhem, de 5 km. van Hengelo op tweede paasdag en de Keppelrun in Hoog Keppel.
Gedenkwaardig was ook de wedstrijd op 3 juli bij onze Oosterburen in Drevenack. Ruim op tijd waren we met 8 atleten aanwezig en na lang wachten werd de wedstrijd vanwege het onweer afgelast, zie link. Ook heb ik in de zomervakantie twee wedstrijden in de Vogezen in Frankrijk gelopen en dat daar de wegen over het algemeen minder vlak zijn dan in Nederland ben ik nu ook achtergekomen. Op onze eerste vakantiedag heb ik de Foulees Bressaudes in La Bresse gelopen en een week later de Montee de Serichamp in Plainfaing. Bij deze laatste wedstrijd moest er op 13,5 kilometer zelfs 790 meter geklommen worden.
Op 14 juli heb ik tijdens de Walfortloop onze jongste zoon Bram op de zes kilometer naar een ruime 24 minuten gehaast en het zal wel niet lang meer duren dat hij mij voorbij streeft. Ieder jaar probeer ik ook twee trainingslopen te organiseren en dit jaar hebben we die in Sinderen, op tweede Pinksterdag en in Zwillbrock op 30 december gelopen. Mijn beste wedstrijd heb ik voor mijn gevoel dit jaar op 8 maart tijdens de Fatima loop in Nieuw-Wehl gelopen(7,5 km in 27,43 min). Ik heb in 2009 maar één 10 kilometer gelopen en de rest van de wedstrijden, op Frankrijk na, waren de afstanden allemaal korter.
Mijn site wordt ook steeds beter bezocht en dit jaar hebben bijna 65.000 bezoekers een kijkje op de site genomen. Hiervan kwamen er 7.378 in december 2009, wat dan ook de druk bezochtste maand tot nu toe is. Dit is vooral te danken aan een aantal fotografen die regelmatig foto's aanleveren. Zonder iemand tekort te doen wil ik voor Eric Beatse, de Kiekjesdief, een uitzondering maken om hem hier te extra te bedanken. Als je wel eens een wedstrijd loopt ben je hem vast wel eens tegengekomen. Zelf maak ik ook regelmatig wat foto's, maar dit jaar werd me bij de Oldenkotteloop vriendelijk verzocht om geen foto's te maken. In de buurt van de TBS kliniek moeten de cliënten namelijk een schriftelijke toestemming geven om gefotografeerd te mogen worden, dat had ik nog niet meegemaakt.
Voor volgend jaar wil ik mij dit keer enkele doelen stellen. Voor de 5 kilometer in 18,59 min, de 10 kilometer in 38,59 min en de 15 kilometer onder de 62 minuten zal ik gaan trainen en misschien zit er in 2010 ook nog wel een 10 Engelse Mijl in (66,30 min). Een (halve) marathon heb ik komend jaar niet op het programma staan maar het lijkt me wel een leuke uitdaging om een keer een 10  kilometer wedstrijd te lopen tegen een stoomlocomotief in Stadskanaal. Deze wedstrijd wordt in 2010 gehouden op zaterdag 17 april. Kijk voor meer informatie op www.racethetrain.nl. Geef even een reactie als je eventueel wel mee wilt en noteer het alvast in je agenda. Misschien kunnen we er met een mooie groep wel een leuke zaterdag van maken! Voor de goede orde, alleen ga ik er niet naar toe! Wie gaat er mee?
Ook werd er in 2009 met de marathon in Rotterdam gelopen, met van links naar rechts op de foto Esther Wensink, Gerrit Heersink, Jan Rademaker, Geert Wevers, Katja Demkes, Theo Stronks, Heidi Jentink, Wim Rensink, Henk Mengers en Wim Thijs

Geen opmerkingen: