zaterdag 3 november 2007

Aalten 1e Loohuiscross – 6 km – 22,55 min – 1e Plaats 40+

Even napraten over de wedstrijd
De ervaring om twee wedstrijden in één weekend te lopen en dan ook nog binnen de 16 uur na elkaar had ik nog niet. Toch was ik zaterdag voor mijn gevoel voldoende hersteld van de Bergrace by Night dat ik besloten heb om me in te schrijven voor de 6 kilometer van de Loohuiscross. Dat ik niet de enige was met die gedachte bleek even later toen ook Theo Stronks met zijn hardlooptas aan kwam lopen.

Voor de wedstrijd heb ik wel eerst wel een kilometer of vier rustig warm gelopen. Voor me zelf had ik in gedachten om onder de wedstrijd gewoon te kijken hoe het ging en met een tijd van rond de 24 minuten zou ik al tevreden zijn. Maar vanaf het begin van de wedstrijd liep het lekker. Zoals het meestal met mij gaat liep ik een snelle eerste ronde (7,26 min), gevolgd door een langzamere tweede ronde (7,49 min) en weer een iets snellere derde ronde (7,40 min).

Na de wedstrijd heb ik nog even goed uitgelopen en ondertussen heb ik nog wat foto’s van de tien en vijftien kilometer lopers gemaakt. Tom liep de 6 kilometer in 27,37 minuten.



Geen opmerkingen: