vrijdag 4 juli 2008

Drevenack(D) 5e Abendlauf 10 km – 38,16 min – 4e Plaats M45

Weer terug op de atletiekbaan
Drie jaar geleden ging ik nog alleen, vorig jaar waren we al met z’n drieën en dit jaar gingen we met maar liefst dertien atleten en twee supporters (Ineke en Annie) van mijn atletiekvereniging AVA’70 naar Drevenack in Duitsland. Er stond net als in de andere jaren een tien kilometer op het programma. Degene die mij een beetje kennen weten dat dit niet mijn favoriete afstand is om te lopen. Vorig jaar juli liep ik hier een moeilijke wedstrijd en ging ik uiteindelijk in een tijd van 40,19 minuten over de finish. Dit jaar had ik me daarom een tijd van onder de veertig minuten ten doel gesteld.

In Drevenack aangekomen hoorden we dat het parcours iets was veranderd omdat de halve atletiekbaan door de overvloedige regenval onder water stond. De lengte van het parcours was hierdoor bijna vijftig meter langer geworden. Bij het ophalen van het startnummer liet Gerrit Dijkslag me een folder van de Volkslauf in Hamminkeln zien, waar clubgenoot Robert Temming en ik met een mooie actiefoto op stonden. Leuk om te zien.

Na het omkleden en het gezamenlijke warmlopen kwamen we de Nederlandse hardlopers Geron Peters en Jos Haagen ook nog tegen. We hebben ze maar meteen uitgenodigd voor de training van volgende week in de Montferlandse bossen.

De wedstrijd zelf liep van het begin af aan lekker en ik liep de eerste vijf kilometers gemiddeld in zo’n 3,45 min/km. Zolang ik in de tweede ronde de kilometertijden onder de vier minuten kon houden zou er een mooie achtendertiger uitrollen. Dit lukte prima en alle kilometers in deze ronde liep ik tussen de 3,53 en 3.57 minuten. In een tijd van 38,16 minuten ging ik dik en dik tevreden over de finish. Ruim twee minuten sneller dan vorig jaar. Dit leverde mij voor het derde jaar een vierde plaats in mijn klasse op! Toch wil ik hier in de toekomst nog een keer het podium proberen te halen. De meeste clubgenoten waren ook tevreden over hun tijd en Judith Boomkamp en Gerrit Dijkslag kwamen zelfs beide nog op het ereschavot terecht.

Na afloop hebben we nog enkele lekkere Krombachers gedronken en net als vorig jaar kregen we weer het traditionele kratje bier mee naar huis. Het was echter zo’n dorstig weer dat het kratje bier in Drevenack al bijna leeg was. Ik vond het zelf een mooie avond en ik wil iedereen bedanken die mee is geweest en voor de "thuisblijvers" noteer alvast de eerste vrijdagavond in juli volgend jaar in je agenda. Misschien gaan we dan wel weer met zo’n grote groep atleten naar Drevenack.







Geen opmerkingen: