dinsdag 5 augustus 2008

Winterswijk Zomeravondloop 6 km – 25,15 min – 15e Plaats

Even bijkomen
Ik was blij dat ik na afloop van de zesde Zomeravondloop van AV-Archeus even rustig kon gaan zitten want ik had het onderweg zwaar. Na twee weken vakantie vieren in Frankrijk was dit mijn eerste wedstrijd weer in Nederland en dan is het ook nog niet de gemakkelijkste. Want als je vier keer de befaamde bult van de voormalige vuilstort in Winterswijk moet beklimmen, ga je dat na enige keren wel in je benen voelen en met een temperatuur van net boven de twintig graden is het ook nog eens behoorlijk warm.

Toch is dit altijd een leuke en gezellige loop en de zes kilometer is volgens mij de afgelopen jaren nog niet zo druk bezet geweest als vanavond. Voor- en na de wedstrijd heb ik veel bekenden gesproken en wat vakantie ervaringen over en weer uitgewisseld. Nadat de jeugdloop van 2,2 kilometer was geweest, waarbij Bram zijn oudere broer Tom nog aardig op de hielen zat (4e en 5e plaats) was het mijn beurt. Na de eerste ronde, die we om de vuilnisbelt heen liepen, gingen de overige ronden er over heen. Ik heb de hele tijd mijn eigen tempo gelopen en ik zat toch bij een aantal atleten in de buurt waar ik vaker met de wedstrijden bij loop. In de laatste twee ronden kwam clubgenoot Wim Jentink nog aardig dichtbij en ik had steeds het gevoel dat hij mij nog zou inhalen maar aan de streep had ik nog enkele meters voorsprong op hem. Mijn eindtijd was zelfs nog enkele seconden sneller dan vorig jaar.
Uitslagen:
6 kilometer Mannen: 1. Gerben Schreurs (Winterswijk) 22.12 minuten, 2. Ronald Staring (Aruba) 22.55, 3. Lars Duistermaat (Winterswijk) 23.02, 4. Gerrit Dijkslag (Aalten) 23.05, 5. Wim Helmink (Meddo) 23.59, 6. Edwin Wissema (Didam) 24.28, 7. Robert Jan van Loon (Lichtenvoorde) 24.28, 8. Leon ten Elshof (Winterswijk) 24.29, 9. Willem Schreurs (Winterswijk) 24.32, 10. Jan Groot (Hardenberg) 24.34.

6 kilometer Vrouwen: 1. Sylvie Klein Goldewijk (Zieuwent) 26.23 minuten, 2. Astrid van Velzen (Hardenberg) 28.04, 3. Desi Staring (Lichtenvoorde) 32.25, 4. Marieke Prinsen (Aalten) 32.37, 5. Bienke Beeker (Winterswijk) 36.47.

2,2 kilometer Jongens: 1. Erwin Wamelink (Aalten) 8.51 minuten, 2. Jelmer van der Neut (Winterswijk) 8.56, 3. Mark te Brake (Aalten) 9.09, 4. Tom Wevers (Aalten) 9.46, 5. Bram Wevers (Aalten) 9.49.

2,2 kilometer Meisjes: 1. Marlon Remeus (Zieuwent) 10.48 minuten, 2. Marije van Aken (Doetinchem) 11.04, 3. Floor Doppen (Zieuwent) 11.26, 4. Ids Elshof (Kilder) 11.50, 5. Marijke Horstink (Winterswijk) 12.51.
Tom (nummer 4) en Bram (nummer 7)

Geen opmerkingen: