zaterdag 2 december 2023

Aalten 4e Boekeldercross 5 km - 24.28 min - 3e plaats M60

Een groepje met Arjan Onnink (839), Geert Wevers (47), Maurice Magis (799) en Geraldien Ormel (99)

Na drie Boekelder crossen sta ik op een keurige 2e plaats in het tussenklassement bij de M60 maar Ruurloër Rick Moezelaar en clubgenoot Ben Wesselink staan er eigenlijk beter voor, al hebben ze beide in deze competitie nog maar aan twee wedstrijden mee gedaan. In de vierde en laatste cross wordt dan ook het klassement beslist en voor aanvang van de wedstrijd kan het dus zelfs nog een 2e, 3e en 4e plaats in de eindrangschikking worden. De plaats vindt ik niet het belangrijkste maar het is altijd leuk dat je op deze leeftijd nog een keer op het podium kunt komen. We zullen het zien.

Aan alle vier crossen heb ik dit jaar mee kunnen doen en het parcours werd iedere week slechter. Veel modder, glibberige stukken en voor het begin van de wedstrijd begint het ook nog te regenen, er is de laatste tijd nog niet genoeg gevallen. Iedereen heeft er natuurlijk evenveel last van, al heeft de één het schoeisel wat beter voor elkaar dan de ander. In de laatste bocht voor de eerste kilometer zie ik dan ook al een atleet onderuit gaan. Ik loop er een tiental meter achter en ben dan ook erg voorzichtig in dezelfde bocht. Ik sta nog net niet stil maar veel scheelt er ook niet meer aan.

Gemakkelijk gaat het voor mij vandaag dan ook niet en ik moet er hard voor werken. In de tweede kilometer, op de Gesinkbult, loop ik al met een hoge hartslag, en ben blij dat ik voor de laatste keer dit jaar boven ben. Iets verderop zie ik Ben Wesselink langs het parcours staan en dat is voor mijn eindklassering dus gunstig. Het blijft voor mij vandaag moeizaam gaan en een keer of drie glijd ik weg, al kan ik gelukkig wel op de been blijven.

Mij finischtijd is zo'n 20 tot 40 seconden langzamer dan de vorige keren en mijn slechtste tijd dit jaar. Op het podium staat Bert Klutman als snelste veteraan en hij wint dan ook verdiend deze editie. Op een goede minuut gevolg door Rick Moezelaar. Zelf moet ik direct na de wedstrijd weg om nog een late dienst op het werk te draaien, het podium moet ik dan ook aan me voorbij laten gaan.
Het podium bij de M60: 1.Bert Klutman, 2.Rick Moezelaar en 3.Geert Wevers

Geen opmerkingen: