zaterdag 22 december 2007

Ter Steege Crossloop in Rijssen 5 km – 19,00 – 2e plaats 40+VC

De start op de atletiekbaan in Rijssen
De start van de Ter Steege Crossloop is dit jaar voor het eerst op de prachtige nieuwe kunststof atletiekbaan van de atletiekvereniging Rijssen. Na zo’n 300 meter gaat het gelijk het bos in waar het op sommige stukken moeilijk lopen is. Door de bevroren ondergrond en de vele boomwortels moet je goed opletten waar je loopt. Wel is het, door de met rijp bedekte bomen, erg mooi in het bos. 

De eerste ronde kom ik in een groepje door op de atletiekbaan in 9,26 minuten. Zo’n 800 meter later moet je dan voor de tweede keer de bult beklimmen. Ik kan vrij gemakkelijk met het groepje meekomen en doordat ik nog wat over heb, kon ik dan ook in de laatste kilometer iets bij hen weg lopen. In deze tweede wedstrijd van de OAD Crosscompetitie kom ik in een tijd van precies 19 minuten over de streep.



Geen opmerkingen: