zaterdag 31 mei 2008

8e Gerard Tebroke Memorialloop in Aalten 5 km – 18,01 – 10e Plaats

Nog één ronde, Joost Wiechers loopt net achter me
Ik verbaas me zelf er altijd over hoe weinig Nederlandse atleten deelnemen aan wedstrijden in Duitsland en andersom. Waren er aan het begin van de maand maar een handjevol Nederlanders bij de Citylauf in Bocholt, vandaag waren er nog minder bij de Gerard Tebroke Memorialloop. Een tijdje terug had ik mijn Duitse loopvriend Heinrich Bäumer uitgenodigd om mee te doen en hij had nog drie andere lopers meegebracht. Mooi dat jullie er waren.

Voor de start van de vijf kilometer had ik eens om me heen gekeken en zag dat er veel lopers vertegenwoordigd waren die een tijd tussen de 18 en 19 minuten kunnen lopen. Dat kon dus een mooie wedstrijd worden tussen Dimitri Stefas, Dick Leseman, Miel Heusinkveld, Heinrich Bäumer, Theo Schootman, Paul Waalders, Dinand Woolschot, Roel Schreurs, Robert Temming en mezelf.
Gelijk na de start ging het al erg hard en langzaam liep er een kopgroepje van een man of vijf weg. Op dit vrij zware parcours met veel bochtenwerk en vals plat is het altijd moeilijk om goed in je ritme te komen. Maar door de vele aanmoedigingen en bekenden onderweg, begin je zonder dat je er erg in hebt al aan de tweede ronde (doorkomst 8.48 min).
In de tweede ronde kreeg ik het wel wat zwaarder en een aantal atleten, waaronder clubgenoot Paul Waalders, gingen me voorbij. Paul, die aan een erg goede periode bezig is, finishte in een tijd van 17,52 minuten. Ik had net te laat door dat ik onder de 18 minuten kon eindigen en kwam dan ook net twee seconden tekort. Zo hard heb ik bij de Memorialloop echter nog nooit gelopen(foto Ausra Woolschot).

Bram heeft meegedaan aan de 1600 meter en deed er precies 6 minuten over, wat goed was voor een vijfde plaats.

Geen opmerkingen: