zaterdag 8 augustus 2009

Training op de Rijsserberg in Rijssen

Voor het Sandton hotel op de Rijsserberg
Vandaag is het onze beurt om met het voetballen van Bram naar Rijssen te rijden. Aangezien ook de jeugdige voetballers steeds eerder van huis gaan, heb ik voor de zekerheid mijn hardloopspullen in de auto gelegd. Ruim vijf kwartier voor de wedstrijd zijn we al op de plaats van bestemming en heb ik gelijk de hardloopkleren aangetrokken en ruim drie kwartier heerlijk gelopen. De omgeving ken ik een beetje van de Rijsserbergloop en van de Ter Steege Crossloop, waar ik al enkele keren aan meegedaan heb.

Nadat ik de Rijsserberg van beide kanten beklommen heb, loop ik een lus van het Wereldtijdpad. Dit is een route in een aantrekkelijk en wisselend landschap door het grensgebied tussen Salland en Twente. Het is vorig jaar oktober officiëel in gebruik genomen en als het helemaal klaar is bestaat het uit negen aan elkaar geschakelde routes met een totale lengte van 50 kilometer. Nog voor de wedstrijd begint ben ik terug bij de voetbalvelden van Excelsior’31 en zie ik Bram met 4-2 verliezen. Mijn actieve- en passieve sportbeoefening voor vandaag zit er weer op.

De prachtige nieuwe atletiekbaan van AV Rijssen

Geen opmerkingen: