maandag 31 augustus 2009

6e wedstrijd Hamelandcompetitie - 5.000 meter - 20.56 minuten

Een dag na mijn vijf kilometer in Hamminkeln, net over de grens in Duitsland, staat bij onze vereniging AVA’70 in Aalten al weer de 6e en laatste wedstrijd van de Hamelandcompetie op het programma. Het gaat hier weer om een vijf kilometer en om voor het eindklassement in aanmerking te komen moet ik deze nog lopen.

Vanaf mijn huis loop ik me in een rustig tempo wat warm in de richting van de baan. Daar aangekomen besluit ik om de wedstrijd in een redelijk uitlooptempo te gaan lopen en met Theo Stronks mee te gaan. In het begin van de wedstrijd sluit ook Henrie Drenthel zich bij ons aan. Omdat we bij ons een 300 meter baan hebben moeten we dus bijna 17 rondjes lopen. 

Halverwege de wedstrijd komen we door in 11,37 minuten en het tweede gedeelte lopen we iets sneller(11,19 min). In een tijd van net binnen de 21 minuten komen Theo en ik bijna gelijktijdig over de streep, Henrie volgt enkele seconden later.Gerrit Heersink wint, in een tijd van 19,16 minuten, deze wedstrijd.

Geen opmerkingen: