zaterdag 10 oktober 2009

Coesfeld(D) Citylauf 5 km - 18,51 min - 3e Plaats M45

Onder de wedstrijd is het prachtig loopweer maar de prijsuitreiking wordt onderbroken door hevige regenval

Mijn doel voor vandaag is om lekker te lopen en onder de 19 minuten te eindigen en om maar meteen met de deur in huis te vallen dat is gelukt! Om dan ook nog op het podium te komen maakt deze middag extra leuk.

Dat deze wedstrijd steeds groter wordt blijkt wel uit het feit dat ik vorig jaar nog zo de stad kon inrijden en dat we nu helemaal over de rondweg langs de stad worden geleid. Aan de andere kant kunnen we de auto op een perfecte plaats parkeren, op nog geen 500 meter van de start. Het inschrijfbureau is in een parkeerkelder en als je bij deze wedstrijd geen eigen chip hebt, moet je er wel rekening mee houden dat het inschrijven ongeveer 35 euro kost. Het grootste gedeelte krijg je later wel terug maar je moet het wel even bij je hebben. Onderling kunnen we dit probleem voor Rob gelukkig oplossen!

Onder de wedstrijd van de kinderen lopen we één rondje van 2.500 meter warm en niet lang daarna mag ik al starten. De eerste kilometer is midden door het drukke winkelgebied en een luid claxonerende auto houdt de winkelende dames en heren aan de kant. Ik heb veel atleten voor me lopen en denk daardoor dat het niet zo heel goed met me gaat. Halverwege kom ik echter door in 9,19 minuten en dat valt me niet tegen, al moet er dan nog wel flink aan trekken om onder de 19 minuten te blijven.

Na vier kilometer kom ik door in 15,12 minuten en dan moet ik de laatste kilometer nog dik onder de vier minuten lopen, denk ik bij mezelf. Ik pers er gelukkig nog een 3,39 minuten uit en lees later op mijn oorkonde de volgende gegevens. 5 km Allianz Lauf – Nettozeit: 18:51,70 – Geschwindigkeit: 15,92 km/h – Zeit pro km: 3:46 min – Gesamtplatz 34 – Platz: 3 in Klasse M45. Dat zijn voor mij doen mooie gegevens en ik ben dan ook erg tevreden.

fotoalbum

uitslagen 5 km.

uitslagen 10 km.

site organisatie

Meer dan 200 bekers worden er in Coesfeld uitgereikt! De tafel ernaast staat ook nog vol

Geen opmerkingen: