maandag 22 april 2019

Kilder 36e Paasloop 5.3 km - 23.13 min - 5e plaats M50

Even napraten met leeftijdsgenoot Ger de Jong
Met de feestdagen spreek ik bijna nooit af om met iemand naar een wedstrijd te gaan maar beslis ik eigenlijk pas de avond er voor of ik ga of niet. Dit jaar moet ik met de Paasdagen ook nog werken en kijk ik even wat de plannen van de andere 'thuisblijvers' zijn. Er staat voor deze 2e Paasdag niet teveel op het programma, dus kan ik wel even een paar uurtjes naar Kilder. Rond een uur of half acht wordt ik wakker, het regent gelukkig niet en het zonnetje begint al iets te schijnen, ideaal hardloop weer dus. Een uurtje later rijd ik weg en het is nog mooi rustig op de weg, de geur van de (Duitse) Paasvuren komt me tegemoet.

Een uur voor de start arriveer ik op sportpark 'De Tol' en veel animo is er nog niet. Bijna gelijk met de familie Posthumus stap ik uit de auto. Na het inschrijven kom ik bij de familie de Jong aan tafel te zitten waar de oudste dochter Eline vandaag haar verjaardag viert. Ik feliciteer de familie en praat later wat bij met Jan Wolbrink, één van de organisatoren. Hij loopt op dit moment wat minder wedstrijden maar wil van de zomer nog weer een paar keer de kant van Aalten uitkomen, waar hij altijd graag loopt.

Met de warming-up loop ik tot aan de bosrand en na ongeveer twee kilometer ben ik weer terug. Even later bij de start zie ik ook AVA'70 lid Gert Tolkamp nog en met ruim 125 deelnemers is de 5.3 kilometer redelijk goed bezet. Een aantal leeftijdsgenoten (Ger de Jong, Theo van Bergen, Peter Wissink, Jan Hendriks) lopen in mijn buurt en het is altijd leuk om zo tegen elkaar te strijden. Over een heel jaar gezien is er altijd wel iemand van dit rijtje die net de vorm van de dag heeft maar verder ontloopt het elkaar niet veel. Ook dit keer zijn de verschillen weer klein.

Na een goede 20 minuten ben ik weer terug op het lange fietspad, waar we de wind wat tegen hebben. Ik kijk nog een aantal keren om en zie Ger een meter of 50 achter me lopen. Toch wil ik proberen om hem voor te blijven, iets wat me net lukt. In een tijd van 23.13 minuten kom ik over de finish en ben in de laatste paar honderd meter nog aardig diep gegaan. Mijn doel is vaak om met de tijd enigszins in de buurt te blijven van die van het jaar er voor en als ik later thuis de tijd van 2018 zie, ben ik zelfs nog vier seconden sneller. Mijn doel is dus weer behaald!

Geen opmerkingen: