maandag 20 december 2021

De Zevenbultenloop, de kop is eraf!

De tol op de Col de Nijhofs-hill mag op de rekening van Rinke gezet worden

Vanochtend, zondagmorgen 19 december 9.00 uur, hebben we de laatste keer het parcours van de Zevenbultenloop verkend. Ik heb de route eerst met de fiets gefietst, toen hardlopend om de strava-segmenten aan te maken, vervolgens heb ik ‘em voor mezelf gelopen om het laatste 5 km segment strak weg te zetten, toen – vorige week – met een mooi groepje Zevenbultenlopers en tot slot vanochtend weer. Al 5x dus! De route wordt steeds mooier, zo lijkt het wel!

Vandaag begint “officieel” de competitie. Er komen al mooie tijden binnen. Het mooie van deze competitie is dat je diverse pogingen mag doen. Als je vandaag bijvoorbeeld 1:25:00 hebt gelopen en volgende week loop je 1:24:00: gewoon doorgeven aan de organisatie en wij zetten de scherpste tijden in het klassement. Bart kan het aan!

Ik ga het zelf als volgt doen: de komende week zet ik een zo scherp mogelijke tijd neer. Daarna “val” ik mijn eigen tijd aan met de 5 km blokken. Zo kan ik misschien in totaal een scherpere tijd neerzetten. Maar het leukste is natuurlijk om zo zoveel mogelijk lol te hebben op dezelfde route.

Hierboven heb ik een virtueel schema ingevuld. In dit geval telt mijn “totale” 15 km tijd. Het mooiste is natuurlijk als het erom spant. Als ik in dit voorbeeld de laatste 5 km onder 21:45 min had afgeraffeld, dan zou mijn “15 km in delen” tellen. Als je van te voren weet wat je op de laatste 5 km moet lopen om in totaal een scherpere tijd neer te zetten, daag je jezelf toch prachtig uit? Dus kom maar door met jullie dappere pogingen!

Afgelopen weken hebben we een aantal vragen gekregen over de Zevenbultenloop. Bij deze de antwoorden op de meest gestelde vragen:

*De route begint op de Markt en eindigt op de Markt in Aalten (bij de trap van het gemeentehuis). Het is een ronde van ca. 15 km. Je mag ook op een ander punt beginnen, als je de hele ronde maar loopt. Zo mag je bijvoorbeeld ook bij De Domme Aanleg beginnen, daar loopt ie ook langs;

*Tussen de 19 en 31 december mag je je gelopen tijden doorgeven (tot 31 december 12.00 uur). Je mag meerdere pogingen doen. De beste tijd wordt in het klassement gezet;

*Als je je nog niet opgegeven hebt: geen punt. Kan tot maandag 27 december;

*Je mag de route ook in 2 of 3x lopen: per poging krijg je wel een tijdstraf van 45 seconden. Een snelle 5 en een snelle 10 km kan dus ook;

*Volgens afstandmeten.nl is de route 15 km. Volgens de meeste sporthorloges is de route zo’n 14,8 km. Je hoeft niet de 15 km aan te tikken: gewoon van trap gemeentehuis tot trap gemeentehuis;

*Op het parcours zijn 4 strava segmenten aangemaakt:

o   De Zevenbultenloop (14,84 km volgens Garmin / Strava);

o   Zevenbultenloop – 1e 5km (5,01 km);

o   Zevenbultenloop – 2e 5 km(5.00 km);

o   Zevenbultenloop – laatste 5 km (4,82 km).

Als je elders op de route begint, mis je natuurlijk wel enkele segmenten. Maar dat mag de pret niet drukken!

*De 1e 5 km gaan van de Markt tot aan Meinenweg 4. Volgens mijn horloge precies bij het inrit naar het woonhuis. De volgende 5 km gaan tot Bolwerkweg 24 – 22. Tussen deze woningen aan de linkerkant ligt dus het 10 km punt. Vanaf hier kun je knallen tot het eind, is ongeveer 4,88 km;

*Je hoeft geen tol te betalen boven aan de Nijhofsweg. Je kunt het op de rekening laten zetten van Rinke, kump goed;

*Je mag de route ook wandelen natuurlijk. Ook deze tijd mag je doorgeven. Eerste zul je dan niet worden, maar wie weet win je een sympathieke aanmoedigingsprijs!

In deze bijzondere tijden moeten we er zelf maar wat van maken. Het grote aantal deelnemers zijn voor ons echt de slingers en de ballonnen die dit bulterige loopfestijn een mooi feest maken. Bedankt voor jullie enthousiaste deelname!

Sportieve groet,

Zevenbultenloopcomité

Bart Wesselink, Geert Wevers en Rinke ter Haar

Geen opmerkingen: