zaterdag 12 januari 2008

Epe Gelderse- en Overijsselse Cross competitie 5.095 meter - 20,33 min - 12e plaats

van links naar rechts Tom Wevers, Erwin Wamelink, Stef Verwaaijen, Thomas Luttikhold en Sjaak van de Bosse
Vandaag ben ik samen met Sien Meinen en de A- en B junioren van mijn atletiekvereniging AVA’70 naar Epe geweest. Hier werd de derde wedstrijd van de Gelderse- en Overijsselse Crosscompetitie georganiseerd. Al in de tweede wedstrijd van de dag moesten Tom, Erwin, Stef, Thomas en Sjaak aan de bak. Er waren prachtige ronden door het bos uitgezet en de jongens moesten ruim 6 kilometer afleggen. Iedere keer moest de befaamde bult beklommen worden.

Direct na deze wedstrijd was het mijn beurt om te lopen. In een veld van 15 lopers, was de oudste atleet nog 20 jaar jonger dan ik. De enigste strijd die ik vaak in dit soort wedstrijden lever is om niet het allerlaatste te worden. En het is me weer gelukt. Ik hield nog drie lopers achter mij, al stond er later in de uitslag maar één. Waar zijn die andere twee lopers gebleven of zijn ze uit de wedstrijd gestapt? Als laatste deze morgen was het de beurt aan Sien Meinen.

Uitslagen:

A-junioren 6.065 meter: 4e Thomas Luttikhold 22:36 min, 7e Stef Verwaaijen 24:16 min, 12e Tom Wevers 30:30 min, 13e Sjaak van de Bosse 30:47 min.

B-junioren 6.065 meter: 16e Erwin Wamelink 26:32 min.

Mannen korte afstand 5.095 meter: 12e Geert Wevers 20:33 min.

Vrouwen 45 jaar en ouder 6.065 meter: 6e Sien Meinen 35:02 min.

Engelbert Sonntag kwam verrassend op het podium bij de mannen van 50 jaar en ouder.




Wat een bult!

Geen opmerkingen: