zondag 27 januari 2008

Beek 2e Winterbosloop 5 km – 18,51 min – 4e Plaats 40+

Even naar de fotograaf zwaaien
Tom en Bram wilden vanmorgen graag in Beek meelopen met de tweede Winterbosloop. Ik heb nog even getwijfeld of ik ook mee zou doen, aangezien ik gisteren in Holten ook al gelopen had. Maar als je er éénmaal bent is de keus toch nog weer vrij snel gemaakt. Het was al een tijdje geleden dat we met ons drieën naar een wedstrijd waren geweest. In Beek aangekomen zagen we gelijk de Arnhemmers Dries en Evert al, die ook de 5 kilometer wilden lopen.

Nadat Bram over de 2 kilometer 7,39 minuten had gedaan, was er een erg chaotische start op de 5 kilometer. Pas bij de derde start waren we goed weg en gelijk na de start kom je in Beek voor mijn gevoel altijd in een soort fuik terecht. Na een eerste ronde in 9,26 minuten liepen we weer in de richting van de befaamde bult. In beide ronden heb ik een tijdje samen gelopen met Jos Slutter en Herbert Jonkman en toen we voor de tweede keer boven aan de bult kwamen, kon ik met een kleine versnelling iets van Herbert weg lopen.

De tweede ronde ging in precies dezelfde tijd als de eerste en ik was dan ook erg tevreden met mijn tijd van 18,51 minuten. Clubgenoot Gerrit Dijkslag liep in 17,23 minuten naar een nette tweede plaats en Tom liep een tijd van 23,48 minuten.




Bram is klaar voor de start

Geen opmerkingen: