vrijdag 21 mei 2010

Wesel(D) Moonligtlauf – 7 km – 27,57 min – 15e plaats

Over ruim een half uur gaat mijn eerste Moonlightlauf van start
Ongeveer tien minuten voor de start komt er een tamelijk lange, iets oudere, man naar mij toe met de vraag of ik Geert Wevers ben en een eigen site heb. Als ik bevestigend antwoord, stelt hij zich netjes voor en blijkt hij een regelmatig bezoeker van de site te zijn. Hij is van Nederlandse afkomst en geeft aan dat hij op de site gelezen heeft dat er een wedstrijd in Wesel is en hij het anders niet had geweten. In het startvak staan we beide aardig vooraan en praten we verder. Hij zegt dat hij een neef is van de bekende hardloopfamilie Visser uit de Liemers en dat hij 61 jaar is. Na de start komen we bij elkaar te lopen en wens ik hem succes. Hij mommelt iets van "ik loop wel even een stukje met je mee" en dat verbaast me al iets.

Na ongeveer anderhalve kilometer wordt het verschil in afstand groter maar niet zoals ik gedacht had in mijn voordeel. Hij loopt namelijk langzaam bij me weg en laat erg veel jonge atleten achter zich. Ik zal dat van die leeftijd toch wel goed verstaan hebben? Tot de finish heb ik hem niet weer gezien en later die avond helaas ook niet. Als ik thuis ben kijk ik de uitslagen eens na en op een keurige 13e plaats staat toch echt Zevenaarder Gerard Tenback met als geboortejaar 1949. Hij loopt de 7 kilometer in een klasse tijd van 27,35 minuten. Geweldig dat je op die leeftijd nog zo mee doet. Misschien komen we elkaar nog wel eens vaker tegen Gerard, leuk om kennis gemaakt te hebben.

Ruim 20 seconden later kom ik zelf over de streep. Ik heb een lekkere wedstrijd, in een mooie omgeving, gelopen. Het is eigenlijk wel apart dat je om 21.15 uur start en naar het donker toe loopt. We lopen twee iets verschillende ronden maar komen wel beide keren langs de Auesee, waar de rode gloed van de zon prachtig in het meer valt. Het is een mooi gezicht, zeker als je in de zon ook de duizenden muggen ziet die daar vliegen. In de eerste ronde zoeken enkele van die beesten mijn mond op en de volgende ronde loop ik daar bijna geheel door de neus te ademen. Ik durf mijn mond op die plek bijna niet meer open te houden.

In de buurt van de finish is het een gezellige boel en ik loop door een pad van fakkels er naar toe. Even later volgen Marco (32,22 min) en Marieke (34,18 min) en beide zijn ze erg tevreden met hun eindtijd. We douchen ons en nemen nog de tijd voor een lekker broodje Deutsche Bratwurst en net voor middernacht zet ik hun beide weer thuis af. We hebben een prachtige avond gehad.

Klik op de link voor de uitslagen



Marieke wordt thuis opgehaald
van rechts naar links Marieke Prinsen, Marco van Rijs en Geert Wevers
Na afloop is het nog erg gezellig

Geen opmerkingen: