dinsdag 4 januari 2011

Terugblik op het jaar 2010

Karnevalscross in Voerde in Duitsland

Het jaar 2010 is met dezelfde weersomstandigheden begonnen en geeindigd, met veel sneeuw. De eerste drie wedstrijden waar ik aan deelneem (Aalten, Arnhem en Voerde) heb ik dan ook in de sneeuw gelopen. Tijdens deze laatste wedstrijd, de Karnevalscross, wordt ik voor het eerst ingedeeld in de categorie M50. In Duitsland geldt dan ook het jaar van geboorte en niet de werkelijke datum van je verjaardag. In de laatste maand van 2010 gaan er verschillende wedstrijden zelfs niet door.

De leukste wedstrijd in 2010 vond ik de 13e editie van Race the Train in Stadskanaal in Groningen, een wedstrijd van 10 kilometer tegen een diesellocomotief. Ik kan de Svetlana net voor blijven en later die dag worden de caloriëen weer aangevuld met een buffet bij de Winterswijkse chinees. Ook de 42e Marathon van Enschede, die ik met mijn werkgever Estinea in estafettevorm heb gelopen, en de 5x5 kilometer estafette in Doetinchem waren leuk om te doen. Bij laatsgenoemde wedstrijd kom ik in het team Blind date te lopen met de broers Henk en Dinand Woolschot van AV ARGO, Han Disveld van AC TION en Guido Engelen van AV de Liemers. Verder maken de Moonlightlauf in Wesel(D) en de Beach Run in België de top 5 compleet, buiten de wedstrijden van mijn eigen vereniging om. Ook het bevrijdingsvuur ophalen in Wageningen in de nacht van 4 op 5 mei was een geweldig evenement. Met een volle bus leden van atletiekvereniging AVA'70 zijn we daar naar toe geweest.

Een aantal kleine en drie grotere trainingslopen hebben we dit jaar gehouden en wel op Hemelvaartsdag(Wolboom en Vennebulten), 2e Pinksterdag(Winterswijk) en op 30 december(Lievelde). Dat is iets wat ik altijd erg graag mag doen en de animo voor dit soort trainingen wordt steeds groter. Ook een georganiseerde trainingsloop in de Lutte hebben Marco en ik bezocht. Hieraan namen honderden deelnemers deel en er was een erg leuke tocht uitgezet van 19 kilometer.

Dit jaar vierde mijn atletiekvereniging AVA'70 haar 40 jarig bestaan en werd er in juni een prachtig feestweekend georganiseerd. Ook met de site blijft het goed gaan. Komen er in 2009 bijna 65.000 mensen de site bezoeken, dit jaar worden het er zelfs nog 13.000 meer en stopt de teller op 78.000 bezoekers. Ook komt in 2010 de 200.000ste bezoeker op de site.

Dit jaar heb ik 30 wedstrijden gelopen waarvan 5 in Duitsland en 2 in België en ik loop 9 wedstrijden waar ik nog nooit aan de start heb gestaan. Van de doelen die ik mij voor het begin van 2010 gesteld heb, heb ik er dit jaar maar één gehaald, dat is de 18,50 minuten op de 5 kilometer(doel 18.59). De 10 kilometer gaat in 39,48 minuten(doel 38.59), de 15 kilometer in 62,28 minuten(doel 61,59) en een 10 Engelse Mijl heb ik in 2010 niet gelopen(doel 66,30). Toch ga ik in het jaar 2011 weer voor dezelfde doelen, al zal het geen gemakkelijke opgave worden om er één van te halen maar een beetje ambitie mag je toch nog wel hebben?
Race the Train in Stadskanaal (Groningen) van links naar rechts Jan Wevers, Dano Harmsen, Gerrit Dijkslag en Geert Wevers
Marathon van Enschede, met Frank Roos en Wim Brinkman
Blind date met van links naar rechts staand: Guido Engelen, Henk Woolschot en Han Disveld. Hurkend Geert Wevers en Dinand Woolschot

Geen opmerkingen: