woensdag 15 april 2009

Lievelingsrondje Aalten: De tijd heeft stilgestaan

Heerlijk weer om het favoriete trainingsrondje te lopen
Enkele jaren terug (in 2006) stond er een artikel in dagblad De Gelderlander over het favoriete trainingsrondje van de Aaltense hardloopster Karin Stronks. Dit stukje uit de krant kreeg ik pas geleden nog weer in handen en het leek me leuk om dit rondje zelf eens te gaan lopen.


Vandaag is het zover en rond de klok van half elf s’morgens trek ik mijn hardloopschoenen aan en loop naar het startpunt van deze route bij cafe ‘t Noorden. Het is schitterend weer en overal waar ik op de route kom heb ik al wel eens gelopen maar dat maakt me niet uit. Het is inderdaad een prachtig rondje, waarvan de gehele route hooguit een kilometer of drie van het centrum van Aalten ligt. Het rondje heeft veel zand- en bospaden en er staan enkele mooie huizen langs de route.

De ronde heeft een lengte van ongeveer 10 kilometer en als je tijd hebt moet je de route zelf ook eens gaan lopen. Rond de middag ben ik weer thuis en heb ik er weer een lekkere rustig duurloopje opzitten.

een aantal foto’s van het rondje
Het krantenartikel (rechtsaf verharde weg in - Bruninkweg - moet linksaf zijn)

Geen opmerkingen: