donderdag 23 juli 2009

Training in de omgeving van Corcieux (Frankrijk)

Bij de houten molen, die later in de week in vlammen op zal gaan!
Nadat ik al enkele dagen in deze omgeving wat rondgefietst heb op mijn mountain-bike, trek ik vandaag mijn hardloopschoenen aan voor een lekkere training.

Op de camping is het nog erg rustig als ik om 8.30 uur vertrek en ik heb mezelf voorgenomen om onder andere de Col des Arrientes (684 meter) te beklimmen. Vanaf het vertrek is het direct drie kilometer klimmen voordat ik daar gearriveerd ben. Bovenop de col staat een houten molen en ik maak hier even een foto. Later in de week zal deze molen, als afsluiting van één of ander buurtfeest, in brand worden gestoken. De hele week slapen er achter de molen echter enkele mensen in tenten om een vroegtijdige brand te voorkomen.

Ik daal af naar het dorpje La Charmelle, dat ruim 50 meter lager ligt. Via de gehuchten Le Haut de Bemont en Le Chenel kom ik de plaats Corcieux. Negen kilometer en een uur later ben ik op de camping terug en geniet even later van een kopje koffie en een baguette met brie. Het Franse leven is zo slecht nog niet!

foto’s van de training

Geen opmerkingen: