zaterdag 28 november 2009

4e 3dNb Cross in Aalten 5 km-19.51 min-13e Plaats

Bram
Bij de laatste 3dNb Cross heb ik precies dezelfde tijd gelopen als bij de eerste cross. Toch voelt deze tijd veel beter aan. Was ik toen nog licht teleurgesteld over de tijd, vandaag ben ik hierover dik tevreden. Afgelopen donderdagmorgen is het me op het werk in de rug geschoten en als ik opsta uit een stoel dan heb ik er soms veel last van.

Sinds dinsdag heb ik niet meer gelopen en ik weet dan ook absoluut niet of ik vandaag mee kan doen. Ruim op tijd ben ik heel erg rustig vanuit ons huis naar de Ringkamp gelopen, een afstand van ongeveer drie kilometer. Dit gaat goed en als de jeugdlopen al zijn gestart schrijf ik me nog gauw in. Als het niet gaat, dan loop ik het rondje wel gewoon uit.

Even voor half twee begint het hevig te regenen en schuilen we met veel atleten onder de parasol van Jan te Brake senior, die midden in het startvak staat. Als het startschot gaat probeer ik meteen een goed tempo aan te houden en de eerste indruk is dat het goed gaat. Als we de Loohuisweg opgaan staat er midden  in de bocht een auto en links en rechts wordt er omheen gelopen, het gaat gelukkig allemaal goed.

De regen wordt steeds minder en bij de eerste kilometer (3,33 min) is het zo goed als droog. In het Loohuisbos staan redelijk wat plassen en op het bouwland stappen we geregeld in de modder. Maar op een paar glibberpartijen na is er vrij goed te lopen en de tussentijden blijven goed. Een eindje voor me loopt de jeugdige Saskia Weinans van het Running Team Achterhoek. Ze gaat nog een keer onderuit, maar ik heb er een mooi richtpunt aan. 

Op de heuveltjes in de Ringkamp loop ik steeds dichter naar haar toe en net voor de finish passeer ik haar. Gelukkig loop ik weer een tijd van onder de 20 minuten en dat op een zwaarder parcours maar wat ik veel belangrijker vindt is dat het met mijn rug is goed gegaan. In het eindklassement kan ik binnen het uur blijven en kom ik nog net in de top 10.

Bram, die een voetbal vrije zaterdag heeft, loopt de 2 kilometer in 7,43 minuten en Tom de 5 kilometer in 22,22 minuten.

Geen opmerkingen: