vrijdag 4 juni 2010

Training in Bredevoort over het Ridderpad

van links naar rechts Marco van Rijs, Geert Wevers, Frank Roos, Ingrid van Zolingen, Andre Balke en Inez Balke
Net na één uur loop ik, in een heerlijke warme temperatuur, in de richting van Bredevoort. Ik ben als eerste bij Marco aanwezig en even later komen de andere vier Aaltenaren er ook aan, Frank is op het laatste moment ook meegekomen. Langs de stadsgracht lopen we, tussen de voetbalvelden door, naar de Slingeplas. Via de Goordijk slaan we linksaf bij het Ridderpad het bos in en hier begint het survivalgedeelte van de route. Langs slootkanten, een kapotte brug en over de wallen van het voormalige klooster Schaer komen we in de buurtschap 't Klooster uit. De vroegere verhalen over dit gedeelte van de route brengt toch wel wat spanning met zich mee want één van de atleten gaat opeens gestrekt naar de grond.
Gelukkig valt het allemaal mee en we gaan verder over de route van 10,7 kilometer die Marco aan de noordoost kant van het stadje heeft uitgezet. Op sommige gedeeltes heb ik volgens mij nog nooit gelopen en ben ik er hooguit een keer met de mountain bike geweest. Over de Klumperdijk, de Heidedijk, de Sturrisdijk en de Hoeninkdijk lopen we terug naar de boekenstad. Op Patio La Plaza wordt ons door een bekende gastvrouw nog enkele heerlijke koele drankjes aangeboden waarna ik er nog enkele kilometers bij aan knoop. Als ik thuis kom staat de teller op 19 kilometer, wat is lopen toch mooi.

Geen opmerkingen: