zaterdag 3 januari 2009

Dinxperlo 25e Snertloop 6,4 km – 23,36 min – 4e Plaats

Een wedstrijd door twee verschillende landen
Bijna ieder jaar ga ik op de eerste zaterdag van het jaar naar de Nieuwjaarscross van atletiekvereniging ASV in Eibergen maar dit jaar heb ik gekozen voor de Snertloop in Dinxperlo. Een loop georganiseerd door de supportersvereniging van voetbalvereniging DZSV en bijna ieder jaar word er een andere route uitgezet. Dit jaar liepen we in de eerste kilometer al de gemeente Süderwick in Duitsland binnen en hier waren de wegen over het algemeen veel gladder dan op Nederlands grondgebied. Op een gegeven moment liep ik op de vierde plek en de nummers 1 en 2, die toen ruim 100 meter voor me liepen ging beide in een bocht onderuit. Als je dat net voor je ziet gebeuren, sta je zelf in dezelfde bocht even later bijna stil. Het duurde dan ook niet lang of de nummer 5 Miel Heusinkveld ging me ook voorbij. Toch kon ik hem aardig blijven volgen en in de laatste kilometer, toen de wegen wat beter begaanbaar werden, kon ik nog weer iets van hem weg lopen.

Maar liefst 13 leden van AVA’70 deden mee aan de Snertloop en ik vond het een leuke, gezellige loop. Enigste minpuntje is misschien het ontbreken van een voorfietser want voor de eerste lopers was het soms even goed kijken waar men heen moest. Het is ook wel een bijzondere loop want het komt niet zo vaak voor dat je in één wedstrijd in twee landen loopt.




site organisatie

Marieke Prinsen viel (bijna) in de prijzen!

Geen opmerkingen: