dinsdag 5 april 2011

Baan Hanzesport Zutphen 5 km - 19.37 min - 2e Plaats M50

Van links naar rechts Aleid Kerkhof, Chantal klein Gunnewiek, Bert Klutman, Frederieke Boesveld, Katja Demkes, Gerda Demkes, Wim Brinkman, Nathalie Demkes, Geert Wevers, Dirk-Jan Robbe en Gertjan Aarnink

Het is al een aantal jaren geleden (2006) dat ik voor het laatst een 5 kilometer op een 400 meter baan heb gelopen maar vanavond staat hij weer op het programma. Frederieke Boesveld moet voor haar trainerscursus een wedstrijd organiseren en acht AVA'70 atleten staan dan ook in Zutphen aan de start.

Op de prachtige accommodatie van atletiekvereniging Hanzesport wordt om klokslag zeven uur gestart voor 12,5 ronden. Mijn doel voor vanavond is om een PR 50+ te lopen, dat staat op 19.13 minuten maar er staat behoorlijk wat wind en ik weet dat het erg moeilijk gaat worden. Maar als je het niet probeert dan heb je ook niets en ongeveer halverwege de wedstrijd heb ik door dat het niet gaat lukken. Dan maar ruim binnen de 20 minuten blijven en dat heb ik uiteindelijk wel gehaald!

Uitslagen: Lars Duistermaat 16,47 min, Tom Baak 17.28 min, Wim Brinkman 19.07 min, Geert Wevers 19.37 min, Bert Klutman 19.51 min, Gertjan Aarnink 20.18 min, Chantal klein Gunnewiek 20.56 min, Katja Demkes 21.23 min, Dirk-Jan Robbe 22.06 min, Bonnie Willemsen 25.16 min, Nathalie Demkes 25.24 min en Aleid Kerkhof 27.07 min.

Klik op de link voor de foto's van Gerard Demkes



AVA'70 trainer Bert Klutman, 58 jaar en dan nog onder de 20 minuten op de 5 kilometer lopen, klasse!

Geen opmerkingen: