zaterdag 10 september 2011

Varsseveld 1e Kramp Run - 5 km - 19.32 min - 13e plaats

Voor de eerste keer de hal in bij de fabriek van Kramp - Martijn Groot Wassink, Inno Spekschoor, Rob Berkelder en Erwin Wamelink lopen net achter mij

Van de voorbereidingen op deze wedstrijd heb ik vrij veel mee gekregen omdat een aantal clubgenoten van mij in de organisatie zitten en er ontzettend veel werk in gestopt hebben. Maar het is het denk ik allemaal waard geweest. Een perfecte organisatie, een prachtige ambiance, heerlijke weersomstandigheden, veel publiek en met meer dan 600 deelnemers blijkt de 1e Kramp Run dan ook een schot in de roos te zijn. Wat kan een organisatie zich nog meer wensen?

Toen ik overdag door het centrum van Varsseveld reed, zag je dan ook overal mensen van de organisatie met een shirt van de hoofdsponsor Kramp aanlopen. Ze waren bezig om het start- en finishgebied rond de kerk in het centrum van dit plaatsje te veranderen in een heuse mini sportarena. Zelfs de beide voorzitters van de organiserende verenigingen waren druk in de weer.

Nadat ik mijn werktijd erop heb zitten loop ik met drie cliënten naar het inschrijfbureau om de startnummers en de bijgeleverde chip op te halen. De spanning neemt bij hen al iets toe en het is al bijna vijf maanden geleden dat ze in Enschede hun laatste wedstrijd hebben gelopen. Direct na die wedstrijd gaven ze al aan dat ze ook mee willen doen aan de Kramp Run in hun woonplaats Varsseveld en ze hebben zich mooi aan hun woord gehouden, prachtig!

Na de jeugdlopen schiet de wethouder, die onder andere de sport in zijn portefeuille heeft zitten Gerard van Balveren, ons weg. Een lange stoet van tussen de 300 en 400 deelnemers aan de recreantenrun loopt het centrum uit in de richting van de hal van Kramp. Over een rode loper betreden we deze maar de eerste keer dat we hier naar binnenlopen is het even de goede weg zoeken. Het zonlicht gaat namelijk over in het donkere gedeelte van de hal en vergeleken met de buitentemperatuur is het hier erg fris. Een goede 100 meter verder loop ik de hal weer uit in een temperatuur die zeker 10 graden hoger ligt en het voelt aan of je een klap voor je hoofd krijgt!

Onderweg kom ik vrij veel mensen tegen die gezellig vanuit hun tuinstoel onder het genot van iets lekkers de wedstrijd bekijken en af en toe hoor ik zelfs mijn naam roepen. Weer terug in het centrum staan er erg veel toeschouwers langs de weg en dat maakt deze wedstrijd nog leuker en aantrekkelijker. Het tempo dat ik loop kan ik aardig vasthouden en in een glimp zie ik dat zelfs mijn trainer op de skates naar Varsseveld is gekomen. Met nog 500 meter te gaan kan ik nog zeker 5 atleten inhalen en met een mooie 13e plaats kom ik over de finish. Van mijn cliënten lopen er twee een tijd van op de 27 minuten en de ander doet er bijna 9 minuten langer over, een prestatie om trots op te zijn.

uitslagen

Varsseveld swingt tijdens Kramp Run

site organisatie

1 opmerking:

Geert zei

Prachtige zomerse dag, haast te warm om te lopen!