zondag 25 september 2011

Patrick Makau loopt wereldrecord in Berlijn

Patrick Makau 2:03:38 op de Marathon
Patrick Makau veroverde zondagochtend in Berlijn het wereldrecord op de marathon. De 26-jarige Keniaan klokte in de Duitse hoofdstad een tijd van 2.03.38. Dat was 21 seconden sneller dan de oude toptijd.

Het startschot in de Duitse hoofdstad klonk al om negen uur. Iets meer dan twee uur later finishte Makau in het zonige Berlijn als wereldrecordhouder op de klassieke afstand. Eerder dit jaar werd de Keniaan derde in de marathon van Londen. Makau won de Rotterdam marathon in 2010. Haile Gebrselassie raakte rond het dertig kilometerpunt achterop. De Ethiopiër kampte met maagklachten, leek zelfs even de strijd te staken maar bleef toch in de race.
De nieuwe wereldrecordhouder reageerde uitermate verheugd na zijn toptijd: "Halverwege de race zag ik mijn tijd op de halve marathon, toen wist ik al dat het goed zat." Makau bleef ruim onder het wereldrecord van Gebrselassie (38), die in 2008 in Berlijn 2.03.59 noteerde.

De eindtijden van de Achterhoekse lopers zijn:

Björn Demkes 3:12:20 uur, Jan Navis 4:08:00 uur, Katja Demkes 4:10:02 uur, Jose Abbink 4:29:51 uur en Henk Lammers 4:37:36 uur.

alle uitslagen

site organisatie

8 opmerkingen:

Geert zei

Wat een prachtige tijd, zouden ze over tientallen jaren ooit nog onder de twee uur lopen?

Marco zei

Tis jammer dat ik laat ben ingestapt met hardlopen Geert, ik had het wel aan gedurfd :)

Geert zei

Dat heb ik al zo vaak van je gedacht Marco. Waar is het misgegaan?

wilma zei

wat een tijd die makau! en Kiplagat 1e vrouw!

Marco zei

Geert, toen ik Ingrid leerde kennen..:)

Anoniem zei

goed gedaan die AVA leden met een lekker temperatuurtje! toch nog warm hoor.
José Abbink uit Varsseveld liep 4.29.51 min.

Geert zei

Bedankt Anoniem, ik heb Jose erbij gezet. Hebben er nog meer Achterhoekers meegedaan in Berlijn?

Volgende keer wel graag even je naam invullen!

ingrid zei

wat ? toen ik Ingrid leerde kennen Marco,
Ben ik een weekend weg moet ik eerst wennen aan een nieuwe site, en dan zitten jullie als 2 oude wijven over mij te roddelen. zondag ga je eraan Marco.