vrijdag 23 september 2011

Aankondiging van de 25e Kanonsloop in Groenlo

De flyer van de Kanonsloop

Voor de 25e keer organiseert de Lopersvereniging Groenlo op zondag 2 oktober de KaaK Kanonsloop. Wat 25 jaar geleden begon als een recreatief wedstrijdje, is inmiddels uitgegroeid tot een gerenommeerde loop in de Achterhoek. Vele lopers hebben deze loop in hun jaarlijkse agenda staan. De organisatie hoopt dan ook dat veel van deze “kanjers” aan de start staan.

In het kader van de 25e loop wil de organisatie een schenking doen aan een goed doel. Tijdens de sponsorloop van de Groenlose basisscholen, die gelopen wordt voorafgaand aan de Kanonsloop zal de opbrengst geschonken worden aan 2 goede doelen. De organisatie van de Kanonsloop wil van de opbrengst per deelnemer 1 euro afdragen aan één van deze goede doelen t.w. Stichting Kanjers voor Kanjers.

De inschrijving en start is bij de Muziekkoepel op de Maliebaan in Groenlo. Er kan gelopen worden over de afstanden van 2,5 -5 -10 en 15 km, waarbij de deelnemers geleid worden over een veilig en mooi parcours in en rond het vestingstadje Groenlo. De starttijden zijn: 2,5 km om 11:00 uur, 5 – 10 en 15 km om 11:45 uur Voor de snelste mannen en vrouwen op elke afstand zijn er mooie prijzen en voor alle deelnemers is er een prachtige herinnering.

Klik voor meer informatie op onderstaande links:

informatie

site organisatie

13 opmerkingen:

Geert zei

Andre, je hoeft maar wat zeggen en het wordt gerealiseerd, de vaste bezoekers moeten we dan ook zeker houden.

Doe je nog mee met de Kanonsloop of ben je net als bij Dwars deur Grolle weer ergens anders?

André zei

Geert je bent een topper ;-)
Deze keer ben ik er bij, ik start zelfs op jouw afstand (5 km). Je hoeft echter niet bang te zijn voor me. Voor 5 km trek ik mijn schoenen niet meer aan, maar met blote pootjes over die beukenootjes op de grond gaat het niet zo hard...

Geert zei

Ik wist helemaal niet dat je ook een barefoot loper bent Andre. Heb je zo al veel getraind dan? Lijkt me niet gemakkelijk lopen!

André zei

Het gros van mijn kilometers gaat ook nog gewoon met schoenen hoor. Ongeveer 1x per week doe ik een rondje op blote voeten, soms 2x. Het is een hele goede oefening voor de onderbeen- en voetspieren en ik vind het ook nog eens erg leuk. Vooral op je blote voeten door de modder is een belevenis. Of dat zo leuk blijft als het kouder wordt weet ik nog niet. Ik heb wel het idee dat het ook positief werkt op mijn normale looptechniek (alleen jammer genoeg niet op mijn snelheid).

uli b zei

...eine feine seite, geert

...gruß uli

Mark te Brake zei

Hallo Iedereen,

Doet er a.s zondag nog iemand mee met de posbankloop? Zou ik nog mee kunnen rijden?

Groetjes,

Mark

Martin Hengevelt zei

Hoi Mark,

Mocht het vanuit Aalten niet lukken met vervoer naar Arnhem, uit Breedenbroek en Dinxperlo lopen ook een aantal mensen mee.

Groet Martin.

Mark te Brake zei

Oke, weet jij zo wie dit zijn? Of loop je zelf ook? Want verder heeft er nog niemand gereageerd.

Groetjes Mark.

Martin Hengevelt zei

Hoi Mark,
Ik weet dat Maarten Angenent uit Breedenbroek meedoet met deze loop.
Zelf loop ik deze niet.

Groet Martin.

Martin Hengevelt zei

Hoi Mark,
Maarten Angenent gaat enkele reis Arnhem, Maarten Hengeveld uit De Heurne gaat ook naar de Postbankloop.

Groet Martin.

Mark te Brake zei

ik had het al met iemand anders weten te regelen. Bedankt voor de moeite.

Geert zei

Hoi Andre, hoe is het gegaan om op blote voeten je eerste wedstrijd te lopen?

André zei

Het ging prima, geen last van zweetvoeten met dit warme weer in ieder geval ;-)
Alleen de beukenootjes die er bij duizenden lagen maakten het even vrij lastig.
Heleboel leuke commentaren onderweg gehoord.