zaterdag 26 november 2011

Aalten 4e Boekelder Cross 5 km - 19,10 min - 2e Plaats M50 - Eindklassement 1e Plaats M50

Nog ongeveer 500 meter en de Boekelder Crosscompetitie 2011 zit er op


Van de week kwamen de tussenklassementen van de Boekelder Crosscompetitie op de site van atletiekvereniging AVA'70 te staan en daar zag ik dat er voor mij een mooie indeling was gemaakt. Een klassement tot 50 jaar en een klassement vanaf 50 jaar, eindelijk behoorde ik eens weer tot de jongeren in mijn eigen klassement. Mijn voorsprong op de nummer twee Paul Huls is precies een halve minuut en als alles goed gaat moet ik mijn eerste plaats kunnen behouden.

De zaterdagmorgen heb ik nog gewerkt en als ik thuis ben vertrek ik ruim een half uur later al weer hardlopend naar de Ringkamp. Het is weer een prachtige zaterdag en met de november crossen hebben we in het verleden al eens heel ander weer gehad. Sneeuw, regen, veel modder en een aantal jaren terug volgde er zelfs een afgelasting omdat de storm aardig huis had gehouden in het Loohuisbos.

Deze zaterdag doen er op de 5 kilometer maar liefst 140 atleten mee, een prachtig aantal en een geweldig compliment voor de organisatie. Ook vandaag zijn alle paden door de vrijwilligers weer keurig bladvrij gemaakt en is er weer goed over te lopen. Voor de wedstrijd praat ik nog even met leeftijdsgenoot Jos Slutter, die nog geen maand geleden zijn eerste marathon in een prachtige tijd van 3 uur en 11 minuten in Etten Leur heeft volbracht.

In de wedstrijd zelf verloopt alles goed. Ik loop weer in de buurt van Frank Roos, Jozo Vulic, Erwin Wamelink, Gerrit Heersink en de jongens van Kugathasan. Halverwege komt Paul Huls me nog voorbij maar ik kan hem goed volgen en even later zelfs voorbij gaan, alles gaat dus eigenlijk volgens plan. Een snelle start, een rustiger middengedeelte en in de laatste kilometer kan ik zelfs nog een versnelling plaatsen en enkele lopers inhalen waardoor ik in een mooie tijd van 19,10 minuten over de finish kom. Mijn snelste tijd van de laatste 10x dat ik in de Ringkamp gestart ben.



Naast Paul Huls op het podium, plaats nummer drie was voor Wim Rensink maar hij was vandaag verhinderd

1 opmerking:

Geert zei

De uitslagen zijn helaas door de organisatie nog niet gecorrigeerd.