zondag 10 juni 2012

Verslag van de 5e Keppelrun in Hoog Keppel

Vijfde Keppelrun zege voor Erwin Reijmer
Reijmer wint op eenzame hoogte tien kilometer

Door Benno Stevering

HOOG-KEPPEL – De vijfde Keppelrun werd bijzonder goed bezocht. Maar liefst 700 deelnemers kwamen in Keppel aan de start om hun afstand te lopen. Het werd uiteindelijk Erwin Reijmer uit Doetinchem die de strijd op de tien kilometer besliste in zijn voordeel met een supertijd van 32.46  minuten. Hiermee verbeterde hij het parcoursrecord van Wouter Gijsberts uit Gaanderen. Op de vijf kilometer won Erik Sanders uit Dieren overtuigend met een tijd van 15.38 minuten. Jeroen Reintjes uit Nieuw-Dijk was een bijzonder sterke tegenstander die tot in de slotfase tegenstand bood. Reintjes noteerde 15.47 minuten, waarna de derde plek werd opgeëist door Dennis Weijers uit Doetinchem in 17.37 minuten.

Erwin Reijmer uit Doetinchem, lid van de Liemers was superieur op de tien kilometer lange Keppelrun afgelopen zondag. Hij heerste vanaf de start en duldde geen tegenstand. Hij liep het deelnemersveld volledig aan barelen en won in 32.46 minuten. Het commentaar van de winnaar: ‘’Ik ondervond totaal geen concurrentie in Keppel ondanks dat er veel deelnemers waren bleef de kwaliteit op de tien kilometer voorin het veld weg. Ik ging in een strak tempo weg na de start. In de eerste bocht kreeg ik niemand mee. Ik had nog een beetje vertrouwen van mijn zege twee weken terug in de Ooyse Landloop in Oud Zevenaar waar ik een goede wedstrijd liep. De eerste vijf kilometer ging in 16.20 minuten onder perfecte omstandigheden met een lekker zonnetje en weinig wind. Verder ging het in de tweede helft ook uitstekend. In het bos was het enigszins lastig keren. Toch wist ik goed door te blijven lopen en verliep mijn wedstrijd gewoon perfect. Na afloop was ik een beetje moe. Ik wilde me niet volledig forceren maar ontspannen blijven lopen. Op ruim vijf minuten volgde de nummer twee. Ik had dus een echte ruime voorsprong en geen concurrentie. Over twee weken wacht mij een tien kilometer run in Westervoort. In juli wil ik de atletiekbaan weer op. Nadat ik een jaar lang een blessure heb gehad blijft het voor mij moeilijk om echt diep te gaan. Ik mis dan ook de wedstrijd hardheid. Het zou mooi zijn dat ik dan ook een keertje volle bak weer kan gaan. Maar dat red ik nog niet. De basis is er in ieder geval weer!’’   

Jeroen Reintjes uit Nieuw-Dijk werd tweede achter Erik Sanders uit Dieren. Jeroen Reintjes gaf aan in de persoon van Sanders een sterke tegenstander te hebben gehad. ‘’Dit is echt een parcours voor mij. Het parcours is deels verhard, deels onverhard. Ik heb de draad weer opgepakt en ik loop beter dan ooit tevoren. Met name in de laatste kilometer kon ik hard doortrekken. In de laatste vierhonderd meter was het Erik Sanders die een gaatje kreeg. Hij was een goede tegenstander. We konden elkaar lekker oppeppen. Het tempo lag erg hoog, kortom een ideale wedstrijd. Ieder van ons liep de vijf kilometer in Keppel op ons eigen niveau. De wedstrijd in Keppel was erg spannend. Ook met mijn tijd was ik erg tevreden. Mijn doel is nu om mijn tijden op de baan op de vijf kilometer aan te scherpen. Onlangs liep ik in de Gerard Tebroke Memorialloop in Aalten vier seconden van mijn pr af. Bij de komende baanwedstrijden in onderandere Utrecht kan ik me verder testen. Ik organiseer regionale looptrainingen, met name ook bij de Loper in Zevenaar. Deze trainingen worden goed bezocht. De najaarscursussen staan alweer op de planning!’’ Mark Pessink uit Wehl praatte als speaker het evenement op voortreffelijke wijze aaneen. Volgend jaar wordt de Keppelrun georganiseerd op 9 juni 2013.

Geen opmerkingen: