zondag 14 april 2013

Verslag van de 33e Marathon van Rotterdam

Mariëtte ten Bokkel
Mariëtte ten Bokkel snelste van de provincie bij marathon van Rotterdam

Door Benno Stevering


HENGELO(GLD)- ROTTERDAM  - Mariette ten Bokkel uit het Gelderse Hengelo liep vorige week de marathon van Rotterdam in een tijd van 3.29 uur. Hiermee won ze in haar leeftijdscategorie de provincie challenge. ‘’Dat was wel leuk dat ik de provincie challenge kon winnen. Ik had wel last van mijn voeten en heb aan beide kanten blaren opgelopen. Meestal loop ik zo rond de 3.15 en 3.30 uur’’, aldus de lange afstandloopster, lid van atletiekvereniging Atletico’73.  Haar persoonlijk record van 3.11 uur liep ze enige jaren geleden en zal niet zo snel meer aangescherpt worden. In Venlo liep zij op 24 maart onder koude omstandigheden een tijd van 1.33 uur op het NK halve marathon en pakte de bronzen medaille. Hiermee was haar voorbereiding voor Rotterdam uitstekend. ‘’In totaal liepen zeven lopers uit mijn woonplaats Hengelo mee in Rotterdam. Met vijf keer per week trainen en nog een krachttraining denk ik toch nog goede resultaten neer te kunnen zetten. In het najaar richt ik me nog op het Nederlands Kampioenschap marathon. Ein eind juni zal ik nog een marathon lopen in het Duitse Lohningen.’’ 

Geen opmerkingen: