donderdag 4 juni 2015

Column: Erwin’s zin en onzin - deel 84

Wie is toch die man naast me op de foto? 
Geef deze man een standbeeld!

Weken, maanden, zo niet jaren wil ik een bijzonder persoon in het zonnetje zetten. Op de één of andere manier komt het er alleen nooit van. Vandaag gaat het gebeuren. Ik steek de loftrompet over een man waar ik diep respect voor heb. Hij maakt me aan het lachen, stimuleert me bij alles wat ik doe en houdt me op rechte pad. Deze man is de reden dat ik iedere dag weer met vol goede moed mijn bed uitstap.

Grote bek, klein hartje. Ruwe bolster, blanke pit. Niet lullen maar poetsen. Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg. Wie A zegt, moet ook B zeggen. Ja is ja, nee is nee. Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. Voor de duvel niet bang. Spreken is zilver, zwijgen is goud. Weinig haar, veel verstand.

Bovenstaande heeft allemaal betrekking op mijn held. Een ‘living legend’. Ik kom woorden te kort om deze doorgewinterde atleet te eren. Deze grootheid is een inspiratiebron voor velen – voor mij in het bijzonder. Zijn imposante en afgetrainde lichaam wil mensen nog wel eens afschrikken. Maar achter dat harde pantser van spieren, huist een hart van goud.

Hij steekt zijn mening niet onder stoelen of banken. Deze vedette weet van doorpakken en gaat, bij alles wat die doet, recht op zijn doel af. Hij heeft alles wat zijn hartje begeerd. Een vader van een aantal bloedjes van kinderen en trotse echtgenoot van een knappe, blonde en een flink stuk jongere vrouw. Deze geluksvogel is getrouwd met de liefde van zijn leven. Zijn sportieve prestaties liegen er ook niet om. Als hardloper was hij heel succesvol! Nog steeds loopt hij zijn wedstrijden in de regio, maar hij houdt zich ook op andere manieren bezig om zijn lichaam in ‘shape’ te houden.

Hij is zachtaardig, emotioneel, een romanticus, beschikt over een bijzonder goed gevoel voor humor, staat altijd klaar voor zijn omgeving, is nooit te beroerd om zijn handen uit de mouwen te steken, heeft een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Deze man verdient een standbeeld!

Als trots lid van Ava’70 kijk ik al jaren op tegen dit fenomeen. Het is altijd feest als deze ‘koning’ er is geweest! Ik heb het natuurlijk, maar dat hadden jullie al lang in de gaten, over Theo Stronks! Theo, ik houd van je!

Groeten,

Je grootste fan

Ps. Wie is toch die man naast me op de foto?

6 opmerkingen:

Walter zei

Ik heb nu al zin in de training vanavond ;-)

Dirk zei

Beste mensen,

De bolle laat weten op gepaste wijze te zullen reageren op deze collumn.

Dave zei

Hahaha.... lachen dit!
Mooi stuk Erwin. Ik wist wel dat je een oogje had op Theo.

Marco zei

Hoe was het op de training Matties :)

Geert zei

Dirk-Jan was niet aanwezig Marco

theo stronks zei

Na een nacht van overpeinzingen,waarbij ik badend in het zweet wakker werd,toch besloten om te reageren.Voel me zeer vereerd door de lofuitingen van onze Witte Socrates,kan wel zeggen dat de liefde van 2 kanten komt.Na het supergezellige uitje bij de Domme Aanleg merkte ik al dat de avances er niet om logen.Opmerkelijk was wel dat de Bolle van Grolle een strategische plek innam, en z,n mening niet onder stoelen of banken stak, de jalozie was duidelijk zichtbaar.De kersverse bruidegom moet toch weten dat hij in de Witte broodsweken vertoeft en hij zich geen escapades kan veroorloven.Om de Witte Socrates op niet al te elegante wijze onder druk te zetten gaat mij wat ver.Er zal zeker nog een moment komen waarin jij het stralende middelpunt zult zijn.Erwin kennende zal hij die kans niet onbenut laten.