zondag 16 augustus 2015

Road to Marathon van Rotterdam 2016 - deel 3

De familie Demkes in Oostenrijk
Katja en Björn Demkes doen in april 2016 mee aan de Marathon van Rotterdam en trainen op een schema van Greg van Hest. Via dit blog geven ze iedere maand een update van hun ervaringen en vorderingen, vandaag deel 3.

Vakantie Oostenrijk

We ontvangen ons 4 weken schema van Greg van Hest. In de bergen mogen we het wat rustiger aan doen. Dat is mooi om te horen. Als ik de trainingen bekijk, vraag ik mij af welke training dat dan moet zijn. We mogen elke dag aan de bak. Bjorn en ik hebben er wel zin in. Ook in de rest van de vakantie. Na een lange rit in de auto met veel file onderweg komen we aan in het plaatsje Wagrain. We parkeren de auto en lopen naar het VVV kantoor toe. Ik ben meteen buiten adem en denk krijg nou wat, ik lijk wel een bejaarde. Buiten adem komen we aan bij het VVV kantoor. Gelukkig hier kunnen we weer op adem komen.

Aankomst Appartement Amadeus. Tuurlijk we zitten helemaal bovenin het appartement. We hebben de bovenverdieping. De kinderen moeten de overloop over om op hun eigen kamer uit te komen. Die vinden het geweldig. Onze gastvrouw Wilma is ook helemaal buiten adem. Ik versta haar Oostenrijks amper. Gelukkig spreekt Bjorn vloeiend Oostenrijks. Het gaat helemaal goedkomen.

Maandag EASY RUN 40 minuten.
Bjorn en ik gaan om 07:00 uur trainen. Mooi koel buiten en we gaan even het dorpje verkennen. Dat even laat maar achterwege. We moeten alleen maar klimmen. Helemaal kapot en gesloopt komen we na 40 minuten terug. Nou hoop echt dat er ergens een vlak stuk is. Rond 08:00 uur terug, douchen en de broodjes en en beleg staat al voor onze deur. Lekker ontbijten. De kinderen slapen ook nog. Die hebben niet eens gemerkt dat we even weggeweest zijn. Zo zal het de hele week wel gaan lopen. Verder vandaag de Grafenberg op geweest. Naar boven met de skilift en daarboven heerlijk wandelen. Als we terugkomen bij het appartement sta ik voor de ingang en raak ik in gevecht met een wesp. Ik begin om mij heen te meppen en struikel of vergeet het opstapje. Ik val met een keiharde smak het appartement binnen en kom boven op mijn linkerknie terecht. Ik ben zo boos en aan het schelden en vloeken dat de kinderen en Bjorn niet eens durven te lachen. Verder zakt mijn boosheid later wat af en kan mijn gezin er hard om lachen en begekken ze me nog even. Hopen dat de pijnklachten niet erger worden.

Dinsdag Tempo's 10x300 m
Omdat het nergens vlak is besluiten we om in het plaatsje Wagrain op het voetbalveld de 300 metertjes te gaan lopen. Dit verloopt soepel. Als we weer klaar zijn en terug zijn in ons appartement ziet Bjorn dat hij er eigenlijk 15 moest ipv 10. Hier baalt hij van. Ja dat hebben lopers ook dat ze balen als ze niet volgens het schema werken. Zou je hierdoor minder snel worden. Je kent het wel. De hele dag is dit aan Bjorn te merken. Verder gaan we een andere berg op vandaag met de skilift en gaan we deze weer naar beneden wandelen. Hier hebben we alle vier ontzettende spierpijn van in de billen.

Woensdag Easy Run 40 en 50 minuten.
Vandaag gaan we een keer op het heetst van de dag rennen. Omdat het hier ook boven de 30 graden is dachten we dat maar eens te gaan doen. Ik hou helemaal niet van lopen in warm weer. Ook gaan we het plaatsje Wagrain verlaten en rennen we richting Moos. Dit is alleen maar heuvel op. Ik heb ontzettende last van mijn knie en zie het echt niet meer zitten. Na 3 kilometer voelt mijn knie wat beter aan en is het klimmen ook over en kan ik gewoon doordribbelen. Na 20 minuten gekeerd en teruglopen naar Wagrain. Verder de hele dag heerlijk naar het zwembad geweest en besloten om niet meer op het heetst van de dag te gaan lopen.

Donderdag Tempo's
Om 06:30 uur vertrokken. We vinden mooie heuveltjes en Bjorn mag er 24 keer aan op rennen en ik 19 keer. Ik zet de strepen uit zodat Bjorn vast kan beginnen. Dat ik dat ook doe he. Maar goed de training verloopt goed. Geen knieklachten en tevreden weer terug naar het appartement. Vandaag is het zo warm dat we de hele dag naar het zwembad gaan. Verder niks meer gedaan dan liggen en afkoelen in het zwembad. En Wespen wegslaan. Wat zijn er veel. Verder van de prachtige uitzichten in de bergen genieten.

Vrijdag EASY LONG 80 en 90 minuten.
Wederom om 06:30 uur vertrokken. Via Wagrain eerst weer die 3 klote kilometers klimmen, mijn knie voel ik niet, dat is een goed teken. Buiten adem kom ik in Swaighof aan. De 3 kilometer klimmen eindigt boven op een heuvel. Ik moet echt bijkomen. Het lijkt wel of ik zware bronchitis heb, zo hard adem ik in en uit en het voelt alsof ik 3 pakjes drum met vloei heb gerookt. Ik begin te hoesten. Gelukkig trekt het gauw weer weg en loopt de run heerlijk en kan ik nu echt genieten van de uitzichten en in de verte zie ik een groen stipje van mien man. Ik kom net niet in Flachau aan, ik keer me na 40 minuten en ren weer terug naar Wagrain. Bjorn komt wel in Flachau aan en kan dan ook weer omkeren.
Mooie training. Verder vandaag naar de Liechtensteinklamm geweest met de kinderen en naar de Rodelbaan. Ook een succes. Daarna toch weer naar het zwembad. Het blijft hier boven de 30 graden.

Zaterdag 3x 2500 meter.
De laatste training van deze week gaan we ook weer richting Wagrain. Je kunt niet echt de versnellingen doen omdat het heuvelop gaat en weer heuvel af. In mijn hoofd klinkt telkens dat je het rustig aan mag doen en dat je de tempo's niet hoeft te halen. Dit sleept mij door de training heen. Verder geen last meer gehad van mijn knie. Bjorn ging de training ook goed af. Vandaag nog weer naar de Rodelbaan geweest en het zwembad.

Mooie vakantie. Met zware pittige en mooie trainingen. Heerlijk ongezond gegeten de hele week en mooi weer gehad. Wat wil je nog meer. En geweldige uitzichten. Zondag terug naar huis. Geen training vandaag, alleen maar in de auto zitten en weer in de file staan. Het was een prachtige week. Hopen dat we een beetje progressie hebben geboekt in de bergen.

Groeten Katja 

4 opmerkingen:

Marco (Barlo) zei

Foi wat een actieve vakantie hebben jullie gehad zeg.
Knap !

Dirk zei

Heel veel respect hiervoor.

Gerdie Duenk zei

Dacht dat een marathon schema 3 mnd vtv begon, respect

Heidi und Peter zei

Gek he, dat ze in Ooatenrijk heuvels hebben. Wij hebben er ook genoeg gezien.