zondag 1 september 2019

Bocholt 7,5 km - 39.56 min - 3e plaats M55

AVA'70 goed vertegenwoordigd in Bocholt
Vorige week dinsdag heb ik mee gedaan aan de 6 kilometer van de Twee Bruggenloop in Winterswijk. De wedstrijd gaat goed en ik heb nergens last van, daarna zijn we met een stel naar huis gefietst. Thuisgekomen stap ik van mijn fiets af en lijkt het net of ik door mijn linkerknie ga en schiet er een pijnscheut door mijn linkerbeen. De andere dag heb ik er flink last van en is het niet helemaal pijnloos. De donderdagavond wandel ik een rondje met Ina en probeer ik onderweg even aan te zetten maar na enkele meters lijkt het net of ik weer door mijn linkerknie ga, maar niet meer doen dus. Het wandelen op zich gaat vrij aardig en ook in de week erna wandel ik veel.

Ik heb me opgegeven voor de halve marathon van Bocholt maar dat gaat het zeker niet worden. Op de site zie ik dat er ook nog een 7.5 kilometer op het programma staat en ik neem me voor om hier aan mee te gaan doen. Als het niet gaat dan wandel ik wel een stukje, om daarna weer een eindje te gaan lopen. Dirk-Jan Robbe appt me nog wat ik ga doen en ik geef aan dat ik met mijn startnummer van de halve marathon mee ga doen op de 7.5 kilometer. Dat lijkt hem ook wel wat en hij neemt op het laatste moment nog het startnummer van Denise van der Donk over. We zijn dan ook de enige lopers in het startvak met een geel nummer naast alle groene nummers. Er wordt ons ook nog even op gewezen dat de halve marathon al weg is. Ja maar wij lopen drie rondjes van 7.5 kilometer geeft Dirk-Jan aan en je ziet ze denken.

We gaan er met een grote groep van AVA'70 op de fiets naar toe en allemaal gaan ze mee doen aan de 1e halve marathon van Bocholt. Als we op het sportpark aankomen kun je gelijk al zien dat er een geweldige organisatie achter zit. Alles is prima geregeld en het is een drukte van belang. Om 10.00 uur gaat eerst de halve van start en ondertussen loop ik nog, voor mijn doen, goed warm. Het valt me niet tegen en mijn doel voor vandaag is eigenlijk om zonder te wandelen bij de finish te komen. Tot het keerpunt in Hemden, op de helft van de wedstrijd, loop ik bij Dirk-Jan in de buurt en het valt me nog steeds erg mee. De kilometers gaan rond de 5.30 minuten.

In Hemden zitten Johan Assink en Lia op een muurtje en Johan vraagt me hoe het gaat. Ik geef aan dat ik wat last heb van mijn linkerbeen maar dat het verder goed gaat. 'Ja dat dacht ik al te zien' is zijn antwoord. De tweede helft van de wedstrijd durf ik zelfs nog wat te versnellen en haal ik nog verschillende lopers in. Dirk-Jan loopt ongeveer een minuutje achter me. Op de streep ben ik erg opgelucht dat het vandaag allemaal goed heeft uitgepakt en ik ben nog niet vaak zo blij geweest met zo'n 'mindere' tijd. Bij de finish word er mij door een dame op gewezen dat ik me kan laten masseren en hier maak ik graag gebruik van. Het is te hopen dat het vanaf nu iedere dag weer een stukje beter gaat!

Geen opmerkingen: