zaterdag 11 december 2010

Arnhem 3e Papendalcross 6.500 meter - 27,26 min - 7e Plaats M50

De laatste weken heb ik het een aantal keren koud gehad maar vandaag had het thermohemd wel uit kunnen blijven!

De voorbereiding op een wedstrijd heb ik al eens heel anders meegemaakt maar gelukkig komt het allemaal nog goed. Vanmorgen moet ik eerst nog werken en om 11.30 uur komt Gerrit Heersink me ophalen. In overleg leveren we samen nog even een pakketje af in Nijmegen en rijden we vanuit de stad door naar Papendal waar de 3e wedstrijd van de Gelders/Overijsselse Crosscompetitie zal plaatsvinden. Maar op weg er naar toe komen we een beetje in tijdnood.

In de auto heb ik het er al met Gerrit over om dan ook maar aan de 5 kilometer mee te doen, die 40 minuten later zou beginnen maar het was allemaal net niet nodig. Precies een half uur voor aanvang van mijn wedstrijd komen we op het Nationale Sportcentrum Papendal aan en hier verloopt het allemaal erg voorspoedig. We halen ons startnummer op en het blijkt dat het nog ongeveer 10 minuten lopen is naar de start. Als echte hardlopers pakken we de auto en kunnen we gelukkig op nog geen 200 meter van de start parkeren.

Ik loop me nog gauw een beetje warm en bekijk de route die ik moet lopen. Ik schrik er een beetje van en kan het bijna niet onthouden. Twee blauwe ronden, één rode, drie paarse en tot slot nog een gele ronde. In de praktijk valt het allemaal reuze mee en zeker als je in de middenmoot loopt, dan loop je wel achter de anderen aan.

De gehele afstand is volgens de organisatie 6.500 meter en er zit van alles in. Vals plat, grasland, heuveltje op heuveltje af, gladde stukken ijs, bospaden en modder maar het zijn prachtige kilometers die gelopen moeten worden. Net als Gerrit op de 5 kilometer eindig ik ook op een zevende plaats, al doen er in mijn klasse maar 11 deelnemers mee.

De volgende wedstrijd van de Gelders/Overijsselse Crosscompetitie is op zaterdag 8 januari 2011 in Aalten en AVA'70 kennende zal hier weer een schitterend parcours uitgezet worden. Ik kan me er nu alweer op verheugen en ik hoop dat er meer clubleden aan onze eigen wedstrijd mee gaan doen.


Bij een echte cross blijven je benen niet schoon
Moe maar voldaan na de wedstrijd

Geen opmerkingen: