vrijdag 24 december 2010

Sneeuwtraining

Een verlaten Loohuisweg

Omdat ik 1e en 2e Kerstdag moet werken en daarnaast ook nog wat andere verplichtingen heb, heb ik de middag voor Kerst nog even de hardloopschoenen aangetrokken voor een rustig duurloopje van ruim vijf kwartier. In de morgen is er nog de nodige sneeuw gevallen en dat geeft op de meeste plaatsen dan ook prachtige plaatjes om er te lopen. Globaal loop ik de route Nannielaantje, Loohuisbos, Ringkamp en Slaadijk.

Net na het pad bij Til maak ik even een praatje met een bekende Aaltense hardloop familie, die al wandelend de mooie omgeving verkend. Op sommige plaatsen is het glad en soms loop ik in verse sneeuw waarop de laatste uren niemand heeft gelopen. Af en toe zak ik ongeveer 20 a 30 centimeter met mijn schoenen weg en bij wind tegen voelt het erg koud aan. Ook zie je de stuifsneeuw over de weilanden waaien, wat een mooi gezicht geeft. Als ik langs restaurant 't Schepersveld loop besef ik dat er nog meer mensen met de Kerstdagen moeten werken, iedereen fijne dagen gewenst.

Klik op de link voor enkele sneeuwfoto's

fotoalbum
Beste ijspegels

De Ringkamp

Geen opmerkingen: