zondag 26 december 2010

Verslag van de 2e Dijkencross in Pannerden - 5 kilometer

Winterse omstandigheden in Pannerden
Michael van der Kroon pakt winst in thuiswedstrijd op vijf kilometer Dijkencross

Michael van der Kroon was zichtbaar blij met de overwinning in zijn thuiswedstrijd op de vijf kilometer in 18.28 minuten.  Voor hem was de zege op Frank Futselaar uit Westervoort een soort van revanche toen Futselaar zegevierde in de Ooijse Landloop. Van der Kroon: Ik was onlangs nog van mijn fiets gevallen en kon een week niet trainen. Ten opzichte van vorig jaar ben ik op hetzelfde niveau gebleven. Het enige wat ik vandaag  deed was volgen. Het leek wel een soort van 1500 m finish. Ik wilde geen gekke dingen doen. Toch zette ik aan met nog 400 meter te gaan en won. Het is leuk om te lopen in je woonplaats waar iedereen je kent. Samen met Frank zal ik de gehele competitie doen. De nummer twee, Frank Futselaar uit Westervoort is eveneens negentien jaar. We hebben vaker tegen elkaar gelopen. Het is fijn om tegen elkaar te lopen. Het is een mooi vooruitzicht dat we beiden de gehele competitie lopen.  In het begin van deze wedstrijd ging het niet echt hard. Samen kozen we de kop. Omdat de verwachting was dat het zou aankomen op een eindspurt, zetten we voortijdig de versnelling in. Het ging lekker, maar ik verzuurde in de slotfase. Ik zal de komende tijd moeten werken aan mijn inhoud. De laatste periode heb ik flink gevoetbald. Ik voetbal bij AVW in de eerste klasse. 

Sjoerd Hermsen uit Nijmegen werd derde in 19.17 minuten, terwijl veertig plusser Dick Leseman de vierde plek opeiste in 19.19 minuten. Paul van Rooijen uit Velp was goed met 20.13 minuten voor een eerste plek bij de vijftig plussers. De nummer drie van vorige week, Timon den Houting uit Keijenborg moest nu genoegen nemen met een derde plek.  Saskia Weinans uit Gendringen, lid van het RTA won de strijd bij de vrouwen op de vijf kilometer met een tijd van 20.32 minuten. Het ging makkelijk. Momenteel train ik sinds september zes maal per week. Bij de Warandaloop werd ik vijfde en tweede van Nederland. Tijdens de Lottocrosscup in het Belgische Mol finishte ik als achtste en vierde van Nederland. Ik zal nu de nodige rust nemen en me richten op het Gelders Overijsselse crosskampioenschap. Ook wil ik de 1500 en de 3 km indoor lopen. Manon Mensink uit Arnhem werd tweede bij de vrouwen in 20.59 minuten. Voorzitter Jan Stronkman van het comite Dijkencross was trots en content met de deelname en zijn organisatie: Alle regionale lopen zijn bijna afgelast en wij gaan door!

Geen opmerkingen: