zaterdag 30 maart 2013

Aankondiging van de Loop van Vlaanderen Trail in België

Wie gaat er 27 en 28 april mee naar de Loop van Vlaanderen in België?


De Marnixring Oudenaarde en Golazo Sports slaan de handen in elkaar voor de organisatie van de eerste ‘Loop van Vlaanderen', een natuurloop in de Vlaamse Ardennen met onder andere de Koppenberg, de Oude Kwaremont en de Paterberg als stevige kuitenbijters.

Met de ‘Loop van Vlaanderen' krijgen op zondag 28 april 2013 ook lopers en wandelaars hun Ronde van Vlaanderen. Omlopen van 10, 25 en 50 kilometer, met start en aankomst op de Markt in Oudenaarde, slingeren in het hart van de Vlaamse Ardennen. Onderweg moeten de deelnemers een aantal beruchte kuitenbijters uit ‘Vlaanderens Mooiste' bedwingen.

De ‘Loop van Vlaanderen' is een natuurloop of een zogenaamde ‘trail run', wat betekent dat de parcoursen hoofdzakelijk langs trage wegen zijn uitgetekend. ‘We blijven bescheiden, maar we mikken voor de eerste editie toch op 3.000 tot 4.000 deelnemers', onderstreept Christophe Impens van Golazo Sports. 

Bij inschrijving krijg je een functioneel T-shirt van de Loop van Vlaanderen. Dit is een technisch T-shirt (100% polyester). Er zijn uitgebreide bevoorradingsposten langs het parcours en aan de finish. 

10 kilometer: Start is om 14.00 uur - 185 hoogtemeters en 1 bevoorradingspost na 5 km + finishbevoorrading.

25 kilometer: Start is om 10.00 uur - 470 hoogtemeters en 4 bevoorradingsposten + finishbevoorrading. 

50 kilometer: Start is om 10.00 uur  - 925 hoogtemeters en 9 bevoorradingsposten + finishbevoorrading

Er is een gezamenlijke start voor lopers en wandelaars.

Klik voor meer informatie op onderstaande links

We vertrekken zaterdagmiddag 27 april om 14.00 uur en komen zondagavond 28 april terug. Iedereen moet zich zelf inschrijven voor 2 april, daarna wordt er naar een gezamenlijke slaapplaats gezocht. Wie heeft er zin om mee te gaan? Laat het hier even weten.

Deelnemers: 1.Henrie Drenthel (50 km), 2.Andre Bleumink (Groenlo 50 km), 3.Geert Wevers (25 km), 4.Freddie Kruisselbrink (Groenlo 50 km), 5.Ingrid van Zolingen (25 km), 6.Eric Hoogerbrug (25 km), 7.Nieke Hoitink (25 km), 8.Marco van Rijs (25 km), 9.Jan Wevers (50 km), 10.Marcel Mateman (25 km), 11.Denis Woeltjes (25 km)

21 opmerkingen:

Geert zei

Ik heb me opgegeven voor de 25 kilometer. Heerlijk rustig lopen door de prachtige natuur!

Wie volgt?

André zei

Mijn trainingsmaatje Freddie Kuisselbrink heeft zich ook opgegeven voor de 50 km. Wil ook wel eens een weekendje met jullie meemaken ;-)

Geert zei

Na afloop van de trail een puntzak friet en een pintje, aldus Ingrid.

Lekker, daar kan ik me wel in vinden!

Katja zei

Geert,
Het lijkt mij heel leuk deze trail, maar moet dan werken. Helaas. Heb je nog meer trails in de aanbieding?

Eric Hoogerbrug zei

Heb me net opgegeven, er is geen weg terug! #zinin

ingrid zei

katja kun je geen dienst ruilen?

Geert zei

Mooi dat je ook mee gaat Eric. Kaja effen een weekendje proberen te ruilen, zou mooi zijn.

Gerrit zei

Lijkt mij ook mooi, maar zit het weekend erop al voor een halve marathon in Duitsland.

Als het volgend jaar op het zelfde tijdstip is, is het op Koningsdag.

Zag ik het op de AVA-site goed, dat we dit jaar al geen Koninginneloop meer hebben, maar een Kroningsloop?

Geert zei

Je kunt het toch als training lopen Gerrit? Goede generale voor de halve in Duitsland, in een dag of tien drie wedstrijden in drie verschillnede landen, wat wil je nog meer?

Gerrit zei

Daar is 25km mij toch net iets te lang voor Geert. Drie wedstrijden in drie verschillende landen, dat heb ik in 2008 in 17 dagen en vorig jaar in 20 dagen gedaan.
In 2010 deed ik daar 24 dagen over.

Marco zei

Geert, heb wel zin in de 25km, krieg ut hier in huus nog neet rond. Kuj nog helpen...:)

Heini zei

Als ik aankomende zaterdag de wedstrijd moet laten schieten ivm griep dan ga ik mischien ook wel mee, het is immers jammer om al dat trainen voor niks te doen

Geert zei

Marco dat komt wel goed zoals ik Jose ken! je hebt toch ook ontspanning nodig?

Geert zei

Ingrid, je hoeft niet alleen met de mannen op stap. Komt allemaal goed! Leuk Nieke dat je mee gaat.

ingrid zei

Jaa, ik heb Nieke gisteren even lekker gemaakt!! Leuk dat je meegaat!

Treel Meister zei

Geert na een hartstochtelijk weekend mag ik goan.. Heb me ook gelijk ingeschreven op de 25km.
Grt Marco

Ingrid zei

Hè hè eindelijk groen licht

Geert zei

Mooi Marco dat je ook mee gaat, kunnen we onze geweldige prestatie van de Salland Trail proberen te evenaren!

Marco zei

Geert dat zal niet gaan lukken denk ik. Heb het roadbook bestudeerd. Elke 5km koek and zopie tentjun.....

Marcel Mateman zei

Hallo Geert,
Ik heb me ook opgegeven voor de 25 km.
Groeten
Marcel Mateman

Geert zei

Mooi weer een paar opgave's er bij, we zitten al op 11. Als we maar zoveel slaapplaatsen kunnen vinden in België haha.