zondag 5 januari 2014

Uit de oude doos: AVA'70 embleem

 Embleem uit de beginjaren van AVA'70


Soms valt je wel eens wat op tijdens een wedstrijd en dat was gisteren het geval. Tijdens de Snertloop in Dinxperlo liep één van de AVA'70 deelnemers met een embleem dat misschien wel het eerste AVA'70 embleem was dat op de markt is verschenen. Volgens de atleet was het embleem minstens 35 jaar oud, of het shirt ook uit die periode kwam vertelde hij er niet bij. Wie kan er meer informatie over het embleem geven?
Naar aanleiding van dit bericht stuurde Hans Prinsen bovenstaande foto uit 1972 met het originele AVA'70 logo, achterste rij van links naar rechts Jan Raben, Hennie Jansen, Harry Ubbink en Gerrit Heinen. 

2 opmerkingen:

Hans Prinsen zei

Hi Geert, Ik kan mij niet voorstellen dat deze nog origineel is. Volgens mij zijn er ooit wat nabesteld. Begin jaren zeventig was de rode kleur van het embleem donkerder, bijna bordeaurood. Verder ziet het er nog steeds mooi uit. Retro is in misschien moet dit embleem wel weer terug komen als AVA logo. Ik ben voor...

Walter zei

Retro of niet, ik vind 'em al een stuk "frisser" dan het huidige logo... Ik ben ook voor.