donderdag 11 december 2014

Column: Erwin’s zin en onzin - deel 57

Of gaat ‘good old’ Leo Temming met de eer aan de haal? Op 72-jarige leeftijd loopt hij de Montferland Run in een schitterende tijd van 1.19 uur.
Er valt weer wat te stemmen!

Voordat ik tot de kern van dit verhaal kom, moet ik eerst wat opbiechten. Je hebt van die dagen dat het allemaal niet zo wil vlotten. Gisteren was voor mij zo’n dag. Door een planning die aan alle kanten rammelde en aan gebrek aan tijd, blijft een ‘boeiende’ column deze week uit. Laten we het zo zeggen: het werd gevoelsmatig sneller woensdag dan normaal! Om vandaag niet louter onzin op papier te zetten, doe ik wederom een beroep op jullie Dit keer vraag ik jullie naar het ‘sportmoment van 2014’?

In november vroeg ik jullie naar het sporttalent, de sportcoach, sportman en sportvrouw van het jaar. Maar liefst drie mensen namen tot nu toe de moeite om te reageren. Omdat deze verkiezingen zo ont-zet-tend goed in de smaak vallen, vraag ik nogmaals om jullie mening. Vorig jaar was het de gehele C-groep die als het ‘sportmoment van 2013’ de boeken in ging. Het enthousiasme en de saamhorigheid waren belangrijke criteria voor de stemmers.

Mogelijke sportmomenten
Is het Katja Demkes die met de titel aan de haal gaat? Tijdens de Kramp Run pakte ze niet alleen een prachtige tweede plaats, maar ze dook ook voor het eerst in haar leven onder de 20 minuten op de 5 kilometer. Mark te Brake won voor eigen publiek de 1e Koningsloop. In een solorace kwam hij schijnbaar onvermoeid als winnaar over de finish. Door toedoen van Marco van Rijs bezocht dit jaar de 500.000 bezoeker de website van Ava’70. De website is altijd actueel en bijna dagelijks is er wat nieuws te lezen. Een prestatie van formaat. Als je het over Marco hebt, heb je het ook al snel over Ingrid van Zolingen. Deze publiekslieveling maakte in Rotterdam dit jaar haar marathondebuut. Het debuut kreeg met haar tijd (3.48.49 uur) extra glans. Patrick Ikink nam dit jaar zitting in het bestuur en wist binnen een mum van tijd een groep nieuwe sponsoren binnen te halen. Misschien niet een prestatie die direct opvalt, maar het is buitengewoon belangrijk voor Ava’70. Of gaat ‘good old’ Leo Temming met de eer aan de haal. Op 72-jarige leeftijd loopt hij in de Montferland Run een schitterende tijd van 1.19 uur. De keuze is enorm, nu is het aan jullie!


Mijn keuze:
Ik zal bij deze verkiezing het spits afbijten. Mijn winnaar is de ‘dames competitieploeg’.  Na een afwezigheid van een aantal decennia, deed er weer een damesploeg mee aan de landelijke seniorencompetitie. De herenploeg maakte vorig jaar al hun rentree, maar dit jaar volgden een groep dames onder leiding van Leonie Rijks. Zowel de heren als de dames streden niet mee om de prijzen, maar het plezier was er niet minder om .Als er een ‘gezelligheidsprijs’ was, had Ava’70  die gewonnen. Daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken. Dit is de reden dat ik de damesploeg nomineer.


Stemmen:
Wat is jullie sportmoment? Laat een bericht achter op deze pagina en motiveer jouw keuze. De winnaar wordt op 31 december – na de oudjaarsloop – in het zonnetje gezet. Op deze dag worden ook de sportman, sportvrouw, sportcoach en het sporttalent van 2014 gehuldigd. Ook hier kan nog op gestemd worden! Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.
 

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Voor mij is dat Leo. Het voorbeeld dat "op leeftijd" niet automatisch achter de geraniums betekend!

André Bleumink zei

Voor mij was het AVA sportmoment natuurlijk het moment dat ik (eindelijk) de overstap van LVG naar AVA70 maakte ;-)

Nico zei

Ook voor mij is Leo toch wel de Held.

Marco zei

Hahaha André, Ik liep samen met Leo wedstrijden toen hij al aan het afbouwen was. Toen was hij voor mij al moeilijk te verslaan. Nu komt hij weer keihard terug van blessures en wel als nieuw herboren, bijzonder knap. Toch gaat mijn sport moment naar Jan Rademaker en zijn 3 Loop-fans Gerben schepers , Vincent Scholten en Eddy Rensing wat een plezier straalt er af als zei samen de strijd aangaan. Mooi!

Jaap zei

Ik heb ooit nog eens met Erwin in het competitieteam gezeten en weet welke opofferingen deze competitie met zich meebrengt.

Dat het vrouwelijke deel van AVA ook hun hele levensstijl willen omgooien voor deelname aan de competitie vind ik dan ook bewonderenswaardig. Ik stem dan ook voor de wederopstanding van de vrouwelijke seniorenatletiek in competitieverband.

Dick zei

Er kan er maar één zijn die gaat winnen, Leo.

Anoniem zei

Ik ga voor Leo!
Geweldig toch als je zo kunt lopen als 70+!
En bij de training vol goede adviezen.
Bij de vrouwen stem ik op mevrouw J. Schutte, de über positivo uit Barlo... Altijd kwekkend achteraan en bij wedstrijdjes is ze er als een speer vandoor.

dave zei

Ik ga voor het moment dat we samen met Willy Heinen de kleedkamertenten aan het opzetten waren voor de Intratuinloop.
Willy is back! En ook the afterparty op zijn veranda was goed geregeld.

Ingrid zei

Ik ga ook voor Leo, was vanaf het begin ons grote voorbeeld..

esther schulingkamp zei

Op de valreep wil ik toch graag Veronique Schulingkamp nomineren. Vanwege haar - effe niet zo goede - gezondheid moest ze weer bij 0 beginnen, maar nu heeft ze zich weer ingeschreven voor de halve marathon in berlijn! Wat een doorzettingsvermogen!!