zondag 28 december 2014

Verslag van de 2e Dijkencross in Pannerden

Daan Reintjes superieur op tien kilometer tweede editie Dijkencross

Door Benno Stevering

PANNERDEN – Het Craftteam was succesvol zondag in Pannerden. Daan Reintjes uit Oud-Zevenaar tobde anderhalf jaar met een liesblessure en liet  overtuigend zien dat hij weer terug is aan het front. Hij won de tweede aflevering in de Dijkencross Pannerden in een snelle tijd van 32.17 minuten. Daan rekende onderweg af met Niels Theloosen uit Apeldoorn die vorige week de vijf kilometer won. Theloosen die wat last ondervond van zijn middenrif werd verdienstelijk tweede in 33.01 minuten. De twee atleten liepen gedurende vier kilometer in hoog tempo voorop, waarna Daan versnelde. ‘’Het was even aftasten. Ik dacht, ik voel me sterk en moet nu gaan want Niels liep in het begin heel makkelijk. Anders kan het wel eens mis gaan in de slotfase. En het was een goede keuze. Tot de finish heb ik lekker kunnen doortrekken en mijn eigen race kunnen lopen. De Montferlandrun liep ik in 49.30 minuten. Het is prettig om hier in Pannerden te lopen op de dijken. In Pannerden loop ik geen competitie, wel start ik op de halve marathon in Egmond op 11 januari. Verder staat voor mij het NK tien kilometer in Schoorl en het NK 3000 meter indoor centraal.’’ Niels beaamde dat er vandaag niet meer in zat en dat hij het halverwege iets rustiger aan moest doen. Zijn reactie: ‘’Echt versnellen zat er niet in vandaag. Onderweg ondervond ik wat last van mijn middenrif. Ik wilde echter niet helemaal stil staan. Tegen Daan Reintjes had ik vaker gelopen en wist dat hij veel in zijn mars heeft. Het ging in een hoog tempo, lekker met zijn tweeen op de dijk. Halverwege merkte ik op dat ik het noodgedwongen iets rustiger aan moest doen. In de laatste twee kilometer kwam ik nog wat dichterbij, maar helaas niet dicht genoeg. Dit was een uitstekende test voor Egmond aan Zee. Daar zal ik ook in de kou lopen. Misschien dat ik komende zondag nog de vijf kilometer als training meeloop. Dat is nog even afwachten wat de vorm doet. Na Egmond zal ik net als Daan ook in Schoorl aan de start verschijnen op het NK en me verder gaan richten op het baanseizoen.’’  De vader van Daan, veteraan Frank Reintjes werd derde  overall in een uitstekende 34.11 minuten. Frank: ‘’Ik heb lekker constant kunnen lopen. Het tempo lag hoog, ik ging bewust ook niet mee in het hoge tempo van de beide koplopers. Halverwege kwam ik door in 17.03 minuten, best snel. Ik heb een lichte ontsteking gehad en moet nu even een pas op de plaats maken. De zevenheuvelenloop ging  best goed voor mijn gevoel en de Montferlandrun daarentegen wat minder.  Ik zal hier niet meedoen in de competitie strijd!’’ . Arjen Ter Heide uit Doetinchem daarentegen zit volop in de Pannerdense competitie. Hij liep een vijfde tijd van 36.34 minuten en stevent hiermee af op de eerste plek in het eindklassement. Bregje Sloot uit Lobith won de tien kilometer bij de vrouwen  in 43.43 minuten. 

Eveline van Buel uit Arnhem zegevierde op de vijf kilometer bij de vrouwen in 21.45 minuten. Milou Matthijsen uit Arnhem, lid van het craftteam noteerde 21.54 minuten en haalde een minuut van haar besttijd af en was zichtbaar blij. De Pannerdense atleet Michael van der Kroon, net als Reintjes lid van het Craftteam in Zevenaar, won in zijn thuiswedstrijd de vijf kilometer bij de mannen. Hij realiseerde een tijd van 17.25 minuten voor Tom van Beusekom uit Duiven die 18.04 klokte. Van der Kroon: ‘’Dit keer ben ik wat rustiger van start gegaan wat resulteerde in een snellere eindtijd. Na twee kilometer wist ik definitief afstand te nemen. Ik ga hier in Pannerden wel voor de competitiestrijd. Daarom denk ik dat ik er in de vierde aflevering zeker bij ben.  Ik ben deze periode vrij druk met school. Daarna kan ik me weer richten op de grotere wedstrijden.’’ Raymond van Hall uit Doesburg  controleerde de masters groep in de veertig plus categorie en won in 18.49 minuten. Arjan Hofs uit Velp werd tweede in 19.42 minuten. Coen Martens uit Nijmegen werd verdienstelijk eerste bij de vijftig plussers in 18.40 minuten. Wim Ritsema uit Dieren noteerde 19.37. Paul van Rooijen uit Velp nam genoegen met een derde plek in deze masterscategorie en liep 19.48 minuten.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Zijn er nog fotos gemaakt?

Geert zei

Ik heb niets opgestuurd gekregen dit keer