zaterdag 28 november 2015

Verslag van de 4e Boekelder Cross in Aalten - deel 2

Remi Rondeel 
Remi Rondeel pakt eindzege Boekeldercross

Door Benno Stevering

AALTEN – De tien kilometer werd een prooi voor Remi Rondeel van Argo uit Zelhem in 34.49 minuten. Tevens pakte hij de eindzege in de crosscompetitie die zaterdag weer ruim 400 lopers trok. De vijf kilometer leverde een fraaie zege op voor Luuk Nusselder van Argo. ‘’Samen met Remi die de tien liep, konden we goed tempo maken aan kop. Ik heb mijn krachten goed verdeeld en wist er nog een eindspurt uit te halen. Mijn deelname aan de Warandaloop in Tilburg ging uitstekend. Ik kampte een periode met ijzer tekort. Dankzij  tabletten hiervoor heb ik me teruggeknokt. Ik ben blij met deze winst. Eind december wacht  de Nationale cross van Soest. Snelste veteraan werd Gerrit Dijkslag uit Aalten. Wendy Sasse uit Lichtenvoorde pakte de eindzege bij de vrouwen. Zij moest zaterdag alleen Eva Bruil voor zich duldden. Survivalatlete Cindy Brusse zorgde voor een 2e podiumplek in het eindklassement. Dit keer geen Duitsers die de kop domineerden of de gebroeders Awal die van leer trokken, maar survivalrunner Remi Rondeel van Argo, woonachtig in Zelhem die domineerde in de afsluitende editie van de Boekeldercrosscompetitie over tien kilometer. ‘’Samen met mijn clubgenoot Luuk Nusselder ging het hard aan kop. Halverwege pakte Luuk de winst op de vijf kilometer met een mooie versnelling. Ik moest toen nog vijf kilometer, moest het verder alleen doen, maar kon mijn tempo goed vasthouden! In de eerste editie liep ik 35.29 minuten. In de tweede editie was ik er niet, de rest van de vier wel. Vorige week noteerde ik 34.45 minuten. Met mijn wedstrijdschoenen was het goed te doen op het parcours. Door de schittering van de zon in het bos verspeelde ik nog een aantal seconden, maar dat bracht mijn overwinning niet in gevaar. Volgende week loop ik mee in de Montferlandrun en dan komt een keer die dertig km van Vorden in beeld.’’ Bjorn Demkes uit Lievelde, lid van de organiserende vereniging eindigde 1 minuut achter Rondeel in 35.53 minuten. ‘’Remi ging voor mij te hard  en moest ik na 2 kilometer laten gaan. Vervolgens werd het een tweestrijd met Wouter Vreeman van Archeus tot de laatste kilometer.’’   Vreeman  uit Winterswijk viel zaterdag op door zijn krachtige rol. Uiteindelijk wist Demkes met Vreeman af te rekenen en te verwijzen naar de derde plek in 36.13. Bij de veteranen was het Dennis Woeltjes van AVA’70 die net iets sneller was dan  Wim Helmink uit Meddo. Erwin Heister uit Terborg werd uitstekend derde. Gerdy Hoornenborg uit Aalten van AVA’70 had haar eindzege al veilig gesteld in de voorafgaande edities. Voor de dagzege  was het haar clubgenote Katja Demkes uit Lievelde die sneller was met 41.10 minuten. Maar ook Naomi van Hierden van Argo nestelde zich nog voor haar. Op de verharde weg hadden ze de wind pal voor en in de flank. Beide loopsters zullen elkaar weer tegenkomen in de Montferlandrun.

Geen opmerkingen: