zondag 4 juni 2017

Mooie prestatie team Cindy Brusse op NK triathlon in Amsterdam

Het team van Tri-fa, met 2e van links Cindy Brusse
Zondag heeft Cindy Brusse meegedaan met de Tri-fa ladies aan het NK triatlon eredivisie olympische afstand in Amsterdam. Het water was 22.3 graden wat betekende: zwemmen zonder wetsuit. Het waren 2 rondes van 750 meter. De eerste ronde ging prima. Er lagen 2 dames voorop en ik volgde in de 2e groep met 6 anderen. Na de 1e ronde volgde een landgang waarbij eerst een schuine helling met een tapijt erover omhoog geklauterd moest worden, dan 10 meter gras en vervolgens een schuine helling met een tapijt naar beneden. Dit bleek een ware glibberbaan te zijn. Gelukkig net niet op mijn plaat gegaan, maar wel helemaal uit ritme gehaald en ik moest vervolgens lossen uit de groep, die uiteindelijk zo'n 35 a 40 sec eerder de 1500 meter volbracht. Desondanks heb ik wel lekker gezwommen en ging het met een 9e plek beter dan in eerdere eredivisie wedstrijden. In de wissel zat ik een paar seconden te hannesen met de sluiting van mijn helm en werd ik gepasseerd door 2 achteropkomende meiden. Na vlot op de fiets begonnen te zijn en de voeten rap in de schoenen zat ik bij Rebeka Rismanova in het wiel. We begonnen aan 6 rondes fietsen van 6.67 km in de vorm van een F. Of te wel 18x een 180graden bocht! Rebeka en ik kregen het samen niet voor elkaar om naar Corine Nelen toe te rijden. Tja, en dan weet je als geen fietstopper bent, dat je straks door een groep opgevreten wordt. Dus.....vervolgens rustig doorfietsen en krachten sparen om in de achteropkomende groep mee te kunnen. Na een halve ronde waren ze er en vormden we een vijftal, waarin ook Tri-fa teamgenote Sandra Wassink-Hitzert dit vijftal pikten we als PacMan 2 dames voor ons op, waaronder ook Corine en waren we met 7!

Maar toen...... werd er even flink gas gegeven door Trudy Feenstra, waarbij onze groep in tweeen viel, oh nee!!! Sandra, Rebeka en ik bleven als drietal achter en zagen de volgende bui al hangen..... Een peleton van 12 reed steeds verder op ons in en zouden ons op gaan slokken. Dus....alle tijd nu nemen om groot deel van de sportdrank voorraad te drinken en een gel te nuttigen: het kan er maar vast inzitten. Aan het begin van de 4e (of was het 5e?) ronde was het zover. Vervolgens leek het wel een toertocht, heerlijk om in zo'n groep te rijden. Scheelt veel energie. Af en toe ook lekker meegedraaid op kop, maar Paula van der Pouw-Kuiper en haar teamgenote Deborah Schouten van TVWeesp waren toch wel de gangmakers. Na 6 rondes mochten we van de fiets en begonnen we aan 4 rondes van 2.5 km lopen. Het was een mooi parcours door het park. Het werd echter pittig door een viaduct wat we 8x op en af gingen en er was ook een stuk pad met los graffel. Ik begon als 19e aan het lopen, haalde er 1 in, maar werd zelf vervolgens door 3 anderen ingehaald. Dus als 21e kwam ik in 2.17.00 over de finish. Het doel was binnen de eerste 20. Dat net niet gehaald. Het 2e doel was lopen binnen de 43.00. Dat met 43.10 ook net niet gehaald. Maar....het is wel gelukt om tijdens het lopen geen kramp te krijgen zoals vorig jaar! Met het Tri-fa team bestaande uit Sandra, Jolanda Nell, Rahel Bellinga, Petra Aaldring behaalden we een nette 7e plaats. Al met al was het weer een superspannende en mooie wedstrijd en ik kijk alweer uit naar de volgende eredivisie ontmoeting half juli in Rotterdam! Maar eerst volgen nog de wedstrijden in Bocholt, Aalten, Dusseldorf en Didam.
Cindy Brusse

Geen opmerkingen: