zaterdag 29 oktober 2011

Rondje Groenlo-Zwolle-Meddo

Een mooi herfsttafereel bij wijngaard Slingehorst
Vanmiddag staat er voor mijn zoon Bram een voetbalwedstrijd in Groenlo op het programma en aangezien ik de wedstrijd wil bekijken, ga ik wat eerder van huis om nog een eindje te kunnen lopen. Ik heb via de fietsrouteplanner een tocht uitgezet van 14,3 kilometer en vertrek rond 12.30 uur in zuidoostelijke richting vanaf de parkeerplaats van de voetbalvereniging Grol.

Het is prachtig weer en na ruim een kilometer kom ik langs stokerij 't Reirinck. In deze hoeve, die dateert uit het jaar 1779, waren voorheen een bierbrouwerij en een tapperij gevestigd, momenteel is de herberg in gebruik als verblijfsaccommodatie. Even verder loop ik door de buurtschap Zwolle maar voordat ik er erg in heb ben ik er ook al weer uit.

Op de Geldereschweg in Meddo sla ik linksaf in de richting van de Eibergseweg en zie hier op een bord een verwijzing naar cafe Haak en Hoek. Dit ken ik nog van enkele tochtjes die ik de afgelopen jaren met Andre Bleumink heb gemaakt en een aantal wegen komt me dan ook bekend voor. Zeker als ik iets verder het prachtige natuurgebied de Leemputten in loop, dat zijn ontstaan dankt aan de afgravingen rond het jaar 1900 door steenfabriek Overkamp in Groenlo.

De vlonderbrug, waar ik al een aantal keren overheen ben gekomen, laat ik nu rechts van me liggen en passeer even later wijngaard Slingehorst, waar ik in de verte de kerktorens van Groenlo al aan de horizon zie liggen. Via het Marhulzenpad kom ik achter bij camping Marveld uit en als ik het water van de Slinge over steek, loop ik via het laantje van Lasonder Groenlo weer binnen.

In precies anderhalf uur heb ik de route afgelegd en ben ik mooi op tijd terug om de wedstrijd te kunnen bekijken. Na een 1-3 overwinning keer ik huiswaarts en heb ik een prachtige zaterdagmiddag gehad.

Gelopen route: Fietsknooppunten: 1-2-54-52-39

Klik op de link voor enkele foto's

fotoalbum

3 opmerkingen:

Geert zei

Andre, ik heb nog even gedacht om je voor die tijd te mailen of je zin had om mee te lopen maar ik denk dat het jouw toch te langzaam af gaat? Met het foto's maken onderweg schiet het ook niet erg hard op!

André zei

Je had me rustig kunnen mailen hoor, ik had het best leuk gevonden. Mooie foto's, maar dat kan haast niet anders bij dat prachtige Grolle ;-)
Ik ben vanmorgen naar het Montferland geweest, prachtige herfstkleuren in het bos. Jammer genoeg had ik geen camera bij me.
Andere keer doen we weer samen een rondje Geert!
PS te langzaam lopen in de training bestaat niet...

Marco zei

Mooie foto's Geert.