maandag 27 juli 2015

Wassink klaar voor NK Atletiek 2 augustus

NK Atletiek 30-31 juli en 1-2 augustus in Amsterdam
Varsseveldse atleet maakt zich op voor confrontatie met Nederlandse toppers van wereldklasse

30 juli t/m 2 augustus 2015 staat bij Gert-Jan Wassink al tijden met rood omcirkeld in zijn agenda. De atleet van AV Argo uit Doetinchem gaat zich meten met de toppers op nationaal niveau tijdens de Nederlandse Kampioenschappen Atletiek in het Olympisch Stadion. Het belooft een spektakel te worden in Amsterdam.

Dat de Nederlandse Atletiek in de lift zit, mag duidelijk zijn. Recent werd dit bevestigd door de knappe promotie van Nederland naar de Europese Super League. De Europese toppers die in Griekenland deze promotie afdwongen, komen nu naar Amsterdam om te strijden om de nationale titels.

Wassink is er klaar voor om deze toppers het vuur na aan de schenen te leggen. De uit Varsseveld afkomstige atleet heeft respect, maar geen ontzag voor reputaties van toppers als Licht. “Op dit moment ben ik erg fit, één week terug liep ik 13.56 op de 5000 meter wat 8 seconden boven mijn persoonlijk record is. De snelheid na de marathon is dus weer terug en dat geeft mij vertrouwen. Ik sta als 2e op de lijst bij de 5000 meter op zondag 2 augustus. Een medaille ligt dus binnen de mogelijkheden” vervolgt hij zijn verhaal.

De afgelopen tijd is Wassink veel bezig geweest met het kampioenschap. “Zowel voor de KBC nacht in Heusden als het NK ben ik op trainingsstage in Zwitserland geweest. Ik heb hier uitermate goed kunnen trainen. Voor de genen die het filmpje hiervan nog niet gezien hebben. Klik hieronder op de video om deze te bekijken”. De NK zal het moment zijn om alle trainingen om te zetten in een mooie prestatie.

De ASICS Nederlandse Kampioenschappen  Atletiek worden dit jaar georganiseerd in Amsterdam. Op www.nkatletiek.nl kunnen kaarten besteld worden en is het evenement te volgen.

Geen opmerkingen: