zondag 5 augustus 2018

Familie Demkes viert vakantie in Chersonissos op Kreta

familie Demkes op Kreta
Als we zondag 29 juli 2018 omstreeks 06:30 uur gaan vertrekken met het vliegtuig naar Kreta, hoor ik onze dochters zeggen:" wij willen bij het raam zitten." Tuurlijk vinden wij dat goed. Het is de eerste keer dat ze vliegen. Tijdens de vlucht sliepen beide dochters, hadden Björn en ik beter bij het raam kunnen zitten. Het begint al goed. Als we landen in Heraklion, worden we met de bus naar ons verblijf gebracht. We hebben voor het eerst een all inclusive vakantie geboekt. De hardloopschoenen zijn wel meegekomen, maar of ze gebruikt gaan worden? Wat een groot hotel met 5 grote zwembaden en we zitten boven op een heuvel. Onderaan de heuvel zit Starbeach. Daar gebeurt het voor de jeugd. Bekende dj's treden hier op. Elke dag is er vanaf 07:30 uur tot en met 22:00 uur s'avonds eten en drinken. Tot 01:00 uur s'nachts drinken. Dit gaat dus niet goed komen met de kilo's.

We leven van buffet naar buffet. Wat een leven. Maandagmiddag gaan Björn en ik een stukje hardlopen. Ik heb moeite met de warmte en de heuvels. Björn rent weer zo makkelijk. Dit is zijn weer. Mensen kijken ons aan en ik weet dat ze dachten wat een stelletje idioten. Gelukkig zijn we naar 8 kilometer weer terug en gaan we snel afkoelen in het mega zwembad. Daar moet natuurlijk ook nog weer gepresteerd worden. Want het is dan al weer snackbar tijd en daar willen we ook van meegenieten. Elke morgen om 10:00 uur begint het animatie team met hun prachtige liedje that's our live. En daar eindigen ze om 12:30 mee en om 15:00 uur beginnen ze er weer mee en om 18:00 uur eindigen ze weer met dat schijt nummer. De rest van de dag liggen we op de ligbedjes bij het zwembad en mensen kijken. Je ziet wel hetzelfde slag volk wat all inclusive boekt. Haha veel stevige mensen. Ik besluit om toch mijn bikini aan te trekken. Het valt hier niet op dat je stevig bent.

Kris ligt hele dagen te slapen. Zij heeft net een week Appelhof achter de rug en is geradbraakt en reageert dat ook heel dankbaar op ons af. Loes is net als Björn hele dagen onder water in het zwembad te vinden. En maar duiken en stenen verstoppen in het zwembad om die vervolgens weer op te gaan duiken. Ondertussen zwemmen ze ook steeds onder mijn luchtbed door zodat ik niet rustig kan liggen op het water. En dan is het alweer etenstijd. Ik probeer me elke keer in te houden bij het buffet en niet teveel te eten. Dit kan ik redelijk goed vol houden tot de laatste paar dagen. Ik ben gezwicht voor de toetjes. Te lekker gewoon. Gelukkig hebben we er alle 4 last van. Kris leeft van de koolhydraten en de rest van de dag slaapt ze alleen maar. Björn gaat bij elk buffet 4 keer langs om eten te halen. Hij komt toch niks aan. En dan moet er weer hard gelopen worden. Dit keer gaan we vroeg in de morgen. Het is zo warm, ik kan het weer niet volhouden. We lopen langs de kust en een vieze Griekse zwerfhond heeft bedacht om met ons mee te lopen. Ik ga vanzelf wat versnellen en na 1 kilometer hebben we de hond afgeschud. Ikzelf ben ook kapot en na 3 kilometer gaan we gelukkig weer terug. Heerlijk op naar het ontbijt, ons favoriete buffet. Daarna weer naar het zwembad en dobberen op het water en wachten tot we weer mogen lunchen.

Vrijdags hebben we een mooie cabrio gehuurd en rijden we 2,5 uur in de bergen om daar naar een mooi Bounty strand te gaan. Björn en ik hebben onze hoofden niet ingesmeerd en komen al met een verbrand voorhoofd aan bij VAI Beach. Dat wordt insmeren de hele dag. Wat een prachtig water en veel vissen gespot. Dat was de 2,5 uur rijden wel waard. De terugweg zijn Björn en ik verstandig en laten de kap van de Cabrio dicht. Het was toch al te laat. Maar om erger te voorkomen de kap maar dichtgedaan. Als we terugkomen bij het hotel kunnen we mooi aanschuiven bij jawel het dinerbuffet met heerlijke toetjes. Wat een vretten. Voel de kilo's eraan vliegen. S'avonds nog een paar cocktails erbij en met een vol gevoel slapen in de hette. Zaterdagmorgen gaan we weer vroeg op pad om hard te lopen. Het gaat nu iets beter, omdat het nog niet zo warm is. Na 7 kilometer komen we terug en gaan meteen door naar het zwembad om baantjes te trekken. Heerlijk het hele zwembad voor ons alleen. Ik had elke morgen voor 07:00 uur de handdoeken al op de bedjes bij het zwembad gelegd. Zodat ik niet met andere mensen in gevecht zou komen wie er als eerste de mooiste plekken bij het zwembad zou krijgen. Gewoon vroeg opstaan dan heb je dit probleem niet haha. Zondag weer terug naar huis. Wat een mooie week. Leuk om een keer te doen all inclusive. Nu weer het normale leven oppakken.