maandag 28 mei 2012

Verslag 5 kilometer van de 13e Ooyse Landloop in Oud Zevenaar

Eline de Jong, net daarachter met haarband vader Ger
Vijf kilometer Ooyse Landloop prooi voor Jeroen Reintjes
Door Benno Stevering
OUD-ZEVENAAR - Eline de Jong uit Didam, lid van de Liemers liep vorig jaar nog in de Ooyse Landloop een tijd van 19.57 minuten. Dit jaar maakte ze een grote progressie door om met 19.05 minuten de winst bij de vrouwen op te eisen. ‘’Het eerste gedeelte heb ik samen op gelopen met Bregje Sloot uit Lobith. Later in de wedstrijd moest zij terrein prijsgeven, waarna ik als eerste dame over de streep kwam. Momenteel gaat het erg goed met mij. Ik blijf me richten op de vijf kilometer en het korte baanwerk als voorbereiding hierop.’’ Eline, nog in het derde studiejaar bij het Liemerscollege zal komend weekeinde starten in de Gerard Tebroke Memorialloop in Aalten op de jeugdafstand over 1,6 kilometer. Bregje Sloot liet de klokken als tweede dame stil staan op 20.34 minuten. Veterane Mariska Longhoorn uit Zevenaar was nog twee tellen sneller.

Michael van der Kroon uit Pannerden, overigens ook stagebegeleider wiskunde van Eline de Jong , leverde op de vijf kilometer een felle strijd uit met Jeroen Reintjes uit Nieuw-Dijk. Afgelopen winter had van der Kroon wat minder gedaan en ondervond hinder van een motivatiedipje. Op het programma van zijn trainer Titus Fierkens ging Michael er vandoor. De eerste kilometer ging hard met een tijd van 3 minuten. Bultopwaarts waar Michael overigens ook sterk liep, kon Jeroen op de dijk weer bijkomen en trok door. Michael kon nog eventjes bijkomen, maar kwam kracht tekort om aan te zetten. Jeroen Reintjes zette de wedstrijd na 3kilometer naar zijn hand en  pakte de zege in 15.24 minuten, daar waar Michael 15.54 minuten nodig had. Het relaas van de nummer twee, van der Kroon:  ‘’Ik richt me nu op de 800 en 1500 meter, de Gouden Spijk in Leiden. Voor het eerst liep ik dit seizoen onder de twee minuten op de 800 meter. Dus dat is in ieder geval een mooie opsteker. Zo liep ik vorige week in Wageningen 1.59.84 minuten en in Utrecht een tijd van 1.59.28 minuten.  Veteraan Titus Fierkens uit Zevenaar van de Liemers liep eveneens een sterke wedstrijd in 17.59 minuten. Stefan Scanu van Argo uit Lichtenvoorde werd derde in deze categorie achter Felix Helmink van Atletico.
Felix Helmink

2 opmerkingen:

Geert zei

Ger, je dochter komt steeds dichterbij, ook jij ontkomt er niet aan!

Ger zei

Geert,

Ik denk dat dit de laatste keer is geweest, maar ik heb het weer gered. Tot zaterdag in Aalten